۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد آسفالت شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای برنامه ریزی دولت سیزدهم برای توسعه آسفالت راه روستایی در هشت ماه گذشته ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شد.

عابد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت سیزدهم باید آسفالت شوند.

وی بیان کرد: در این راستا ۲هزار کیلومتر راه شوسه و خاکی در استان وجود دارد که ۵۰۰کیلومتر از این میزان در روستاهای بالای ۲۰خانوار هستند.

محمدی تصریح کرد: بر این اساس تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از این تعهدات در نقاط مختلف استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۴۷پروژه از محل محرومیت زدایی برای آسفالت راه روستایی در سطح استان تعریف شد.

محمدی اعتبار این طرح ها را ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تخصیص این میزان اعتبار شاخص آسفالت راه روستایی استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی به کوهستانی و سخت گذر بودن برخی از راه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به مناطق محروم و روستایی دارد افزود: تا سه سال آینده در صورت ادامه روند فعلی برای تخصیص اعتبار، تمام راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰ درصد از این راه ها معادل ۲ هزار کیلومتر خاکی و شوسه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۰ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه روستایی در مناطق مختلف استان در دست اجراست .

وی بیان کرد: این طرح ها شامل لکه گیری، روکش و آسفالت راههای اصلی و فرعی، تعمیر و مرمت ابنیه فنی راههای استان، ساخت پل و راههای روستایی، بهسازی و آسفالت راههای روستایی، خط کش و نصب و علائم ترافیکی در راههای اصلی و فرعی استان است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha