۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84949120
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ۹ طرح بهداشتی در مانه‌وسملقان خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- عملیات اجرایی ۹ پروژه درمانی و بهداشتی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی امروز(دوشنبه) با حضور شماری از مسوولان خراسان شمالی در شهرستان مانه و سملقان آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حاشیه کلنگ زنی این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها شامل ۹ خانه بهداشت ۷۵ متری در روستاهای "کوه قلعه"، "الله قلی"، " شورسو"، "برج زنگانلو"، "زو علیا"، " گرماب"، " کشانک"، " چشمه قربان شادی"و " کاریز" است.

دکتر سید جواد پورنقی افزود: اینک چهار مرکز بهداشتی و درمانی شهری، ۱۲ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و ۶۰ خانه بهداشت روستایی در حال ارایه خدمات به مردم این شهرستان ۱۱۰ هزار نفری است.

وی گفت: فردا نیز عملیات اجرایی پنج پروژه بهداشتی در شهرستان شیروان و عملیات بهسازی بیمارستان امام خمینی (ره) با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از محل ماده ۳۷ ارزش افزوده نیز آغاز می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: مرکز جامع سلامت شهری شیروان به همراه پایگاه ضمیمه در بنایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع، مرکز جامع سلامت روستای "گلیان" در بنایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع از مهمترین طرح های است که در شیروان کلنگ زنی می شود.

وی عنوان کرد: همچنین پایگاه سلامت "ینگی قلعه" در بنایی به مساحت ۲۲۰ متر مربع، خانه بهداشت "توپکانلو" در بنایی به مساحت ۷۵ متر مربع و خانه بهداشت "رباط" در بنایی به مساحت ۷۵ مترمربع از دیگر طرح های محرومیت زدا در این شهرستان است.

پورنقی یادآور شد: پیش از این نیز سه پایگاه اورژانس با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی در فاروج افتتاح و کلنگ زنی شد.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha