۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85302113
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۶ طرح بهداشتی خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم تکمیل شد

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۶ طرح بهداشتی استان با سه هزار و ۹۱۹ متر مربع طی عملکرد دولت از محل اعتبارات محرومیت زدایی تکمیل و به بهره برداری رسید.

دکتر محمدرضا اکبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح های بهداشتی شامل ۶ مرکز جامع سلامت با سه هزار و ۱۴۴ متر مربع، هشت خانه بهداشت، یک مهمانسرای پزشک و یک آزمایشگاه مرجع بهداشت حرفه ای است.

وی افزود: جدای از تکمیل این طرح های بهداشتی، ۱۴ خانه بهداشت روستایی نیز در خراسان شمالی بهسازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: اکنون ۳۹ طرح بهداشتی استان از محل اعتبارات محرومیت زدایی و سفر استانی رییس جمهور در حال ساخت است.

اکبری با اشاره به تخصیص هفت میلیارد ریال برای بهسازی مراکز بهداشتی خراسان شمالی، گفت: این اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده تخصیص یافته است که برای بهسازی ۱۹ خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و پایگاه سلامت استان هزینه می شود.

برپایی ایستگاه های سلامت در سطح شهر

وی با اشاره به آغاز «پویش ملی سلامت» از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در کشور، یادآور شد: همزمان با شروع پویش ملی سلامت به منظور تسهیل در خدمت رسانی و دسترسی گروه هدف ایستگاه های موقت سلامت در سطح شهرهای خراسان شمالی برپا شده است.

اکبری افزود: گروه هدف می‌توانند با حضور در این ایستگاه‌های موقت سلامت از خدمات غربالگری دیابت و فشار خون بالا بهرمند شوند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha