خراسان رضوی رتبه دوم ثبت اطلاعات سامانه رصد اشتغال کشور را کسب کرد

مشهد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، خراسان رضوی بعد از استان تهران رتبه دوم ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال کشور را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امین بابایی روز پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: تاکنون اطلاعات ۵۲ هزار و ۸۲۷ نفر در موضوع اشتغال از خراسان رضوی در این سامانه به ثبت رسیده است و این استان بعد از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی همچنین از لحاظ صحت و پایش اطلاعات با کسب ۷۰.۹ درصد در این سامانه رتبه پانزدهم را به دست آورده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این پایش‌ها به سه صورت پیامکی، تلفنی و ارتباط و بازدید میدانی با خود فرد در واحد کارگاهی که نیرو در آنجا جذب شده، انجام و در نهایت به عنوان اشتغال سال در استان محاسبه می شود.

بابایی بیان کرد: سامانه رصد ثبت اشتغال، طرحی فراگیر برای استخدام و جذب نیروهای متخصص بر اساس شناسایی توانایی ها، مهارت ها و علاقه مندی کارجویان است.

وی در خصوص ماده ۱۵۷ قانون کار به عنوان یکی از دستور کارهای نشست امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: قانونگذار 2 مرحله رسیدگی را در خصوص اختلاف بین کارفرما و کارگر در نظر گرفته است که مرحله اول سازش مستقیم بین کارگر یا کارفرما و با نمایندگانشان است و مرحله دوم در صورتی که توافق انجام نشد، از طریق مراجع حل اختلاف پیگیری خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در ۲۷ مهرماه امسال دستورالعمل سازش درون کارگاهی از مرکز استانها ابلاغ شد، در بند یک این دستورالعمل آمده است که اقدامات اطلاع رسانی و آموزش باید در این زمینه انجام گیرد و از ابتدای آذرماه، سیستم ثبت شکایات نیز سامانه ای شده است.

بابایی از کارفرمایان خواست براساس فصل ۶ ماده ۱۳۰ تا ۱۳۸ قانون کار به تشکیل تشکلهای قانونی کارگری در واحدهای کارگری کمک کنند.

وی گفت: هم اکنون یکهزار و ۸۵ واحد کارگری در خراسان رضوی از تشکل و ۱۲۸ کارگاه از شورای اسلامی کار برخوردار هستند، ۲ هزار کارگاه دیگر نیز ظرفیت تشکیل شورای اسلامی کار را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha