اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند ایجاد حوزه‌های تخصصی در کارآفرینی است

مشهد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ایجاد حوزه‌های تخصصی در مراکز مشاوره، فضای کار اشتراکی، کافه کارآفرینی و شتاب‌دهنده‌های متمرکز یکی از نقاط عطف فعالیت این نهاد در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است.

محمد امین بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور مجوزهای لازم برای اکوسیستم نوآوری در خراسان رضوی با شتاب در حال انجام است.

وی ادامه داد: امکان جدیدی نیز ذیل ماده ۱۵۷ قانون جامع کار ایجاد شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند به میدان بیایند و در مقام مشاوران خصوصی و افتخاری اداره کار، برای حل‌وفصل گره‌های موجود به ما یاری برسانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از شرکتها به واسطه طرح شکایت در اداره کار دچار نگرانی هایی هستند که با استفاده از ظرفیت ماده ۱۵۷ قانون جامع کار، بر استفاده از ظرفیت درون کارگاهی و شورای کارگری برای حل اختلاف بین کارگر و کارفرما تاکید شده است تا کمیته ای سازش درون کارگاهی به این مسائل ورود داشته باشند.

وی همچنین افزود: وب‌سرویس سامانه جامع اشتغال از تیرماه امسال به صورت ویژه طراحی‌شده و به اجرا درآمده است و شرکت‌ها می‌توانند فرصت‌های شغلی خود را به‌صورت متمرکز و هدفمند و در مرحله بعد به‌صورت فراگیر مطرح کنند تا کارگران، مهندسان و افرادی که می‌توانند از عهده کار بربیایند و شرایط لازم را دارند، وارد عمل شوند.

بابایی گفت: یکی از مراکز تامین نیروی کار ماهر و متخصص استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای است که می‌تواند در این امر یاری رسان صنایع باشد.

مطابق ماده ۱۵۷ قانون کار هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، ‌موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمانهای دسته‌جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی و کارگران و کارفرما حل وفصل خواهد شد و در صورت عدم سازش از طریق هیاتهای تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha