ثبت‌نام دوره‌های نهضت سوادآموزی با ۲ هزار و ۴۶۰ سهمیه در استان سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ثبت‌نام دوره‌های نهضت سوادآموزی با ۲هزار و ۴۶۰ سهمیه برای افراد کم‌سواد و بی‌سواد استان آغاز شد.

زینب داوودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: ثبت نام دوره‌های نهضت سواد آموزی از روز سه شنبه یکم آذر همزمان با سراسر کشور آغاز شد و بیسوادان و کم‌سوادان ۱۰ تا ۶۰ ساله می‌توانند با مراجعه به کارشناسان نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مناطق و نواحی ۱۱ گانه استان سمنان نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میانگین نرخ با سوادی در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه دوره‌های سوادآموزی شامل سه دوره آموزش است، تصریح کرد: دوره سوادآموزی اولیه به مدت پنج ماه، دوره انتقال به مدت هفت ماه و دوره تحکیم سواد به مدت ۶ ماه برای سوادآموزان به طول می‌انجامد.
داوودی بیان کرد: از مجموع ۲‌هزار و ۴۶۰ سهمیه نهضت سواد آموزی در استان سمنان، آموزش ۹۲۰ نفر در دوره‌ سواد آموزی، آموزش یکهزار و ۱۰۰نفر در دوره‌ انتقال و آموزش ۴۴۰ نفر در دوره‌ تحکیم سواد برنامه‌ریزی شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بهترین راهکار پیشرفت فردی و اجتماعی است؛ بر این اساس از کم‌سوادان و بی‌سوادان دعوت می‌شود در نهضت سوادآموزی ثبت نام کنند و سواد و مهارت‌های دیجیتال خود را ارتقا دهند.
طبق نتایج سرشماری ۱۳۹۵، میزان باسوادی مناطق شهری استان سمنان ۹۱.۵ درصد و در مناطق روستایی ۸۴.۵۳ است و در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر بی‌سواد هستند.
میزان باسوادی مناطق شهری استان سمنان از ۷۵.۰۷ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۹۱.۵ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت. در همین بازه زمانی نرخ باسوادی مناطق روستایی استان از ۴۷.۳۲ به ۸۴.۵۳ درصد افزایش یافت. به عبارت دیگر، میزان افزایش باسوادی در مناطق روستایی استان شتاب بیشتری داشت و تفاوت درصد باسوادی در بین مناطق شهری و روستایی از ۲۲.۲۲ درصد در سال ۱۳۵۵ به حدود ۸.۷۱ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha