۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84954483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانوان همدان روی سکوی قهرمانی مسابقات جهانی

۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 84954483
بانوان همدان روی سکوی قهرمانی مسابقات جهانی

همدان- ایرنا- ورزش همدان باز هم شاهد درخشش بانوان در میادین بین المللی بود و این بار ۲ بانوی استان موفق به کسب نشان‌های جهانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دختران همدانی امسال به نسبت سال‌های گذشته رکورد جالب توجهی در کسب مدال‌های رنگارنگ ملی و بین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی داشته‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰ نشان حاصل تلاش بانوان این استان بوده است.

پیشرفت و موفقیت بانوان ورزشکار همدانی در عرصه مدال آوری به اوج رسیده است به طوری که در بازی‌های آسیایی و المپیاد استعدادهای برتر سال گذشته توانستند در کسب نشان‌های رنگارنگ از مردان پیشی و سبقت بگیرند.

در حالی که بانوان یک سوم جمعیت مردان ورزشکار سازمان یافته استان همدان را به خود اختصاص دادند اما به لحاظ مدال آوری پیشرفت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند.

در حالی که بانوان یک سوم جمعیت مردان ورزشکار سازمان یافته استان همدان را به خود اختصاص دادند اما به لحاظ مدال آوری پیشرفت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند.

جمعیتی حدود ۳۰ هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته در سطح استان فعالیت ورزشی دارند و امروزه در اغلب رشته‌ها شاهد رشد چشمگیر آن‌ها در میادین قهرمانی کشور و حتی بین المللی هستیم.

پیشرفت بانوان در عرصه مدال آوری به ویژه در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر قطع به یقین آینده روشن را برای ورزش استان رقم خواهد زد.

مدال برنز در مسابقات جهانی کوراش

« صبا کرمعلی» از بانوان پرافتخار ورزش شهرستان نهاوند توانست در مسابقات جهانی کوراش به مدال برنز دست یابد.

سیزدهمین دوره رقابت‎های کوراش قهرمانی جهان از روز گذشته به صورت رسمی در پونام هند آغاز شد و تاکنون ورزشکاران کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز شده‌اند.

در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم این مسابقات صبا کرمعلی به مصاف حریفان خود رفت و پس برتری مقابل حریفان خود در دورهای مقدماتی به نیمه‌نهایی راه یافت.

این بانوی نهاوندی در مرحله نیمه نهایی از حریف کره جنوبی خود شکست خورد و به مقام سوم مشترک و مدال برنز این وزن دست یافت.

سوناح لی از کره‌جنوبی به مقام نخست این وزن دست یافت، فیلورا ارگاشوا از ازبکستان دوم شد، صبا کرمعلی از ایران و عزیزا کوربانوا از ترکمنستان نیز به صورت مشترک در رده سوم جای گرفتند.

بانوان همدان روی سکوی قهرمانی مسابقات جهانی

طلای دختر بهاری در تکواندو ارتش‌های جهان

بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی سیزم (ارتش‌های جهان) به میزبانی کشورمان با درخشش بانوی تکواندوکار شهرستان بهار از استان همدان همراه شد.

این پیکارها با حضور کشورهای ایران، برزیل، اسلوانی، روسیه، نپال، پاکستان، عمان، قزاقستان، کامرون و اسپانیا در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، تیم بانوان ایران در مجموعه نتایج تیمی در رشته کیوروگی با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

در این پیکارها زینب اسدی در رشته "کیوروگی" با شکست همه حریفان خود در مبارزات موفق به کسب مدال طلا شد.

اسدی سابقه حضور در تیم ملی تکواندو کشور را دارد و یکی از ورزشکار پرافتخار همدانی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha