۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84955788
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سایه سنگین مشکلات مالی بر سر تیم فوتبال پاس همدان

همدان- ایرنا- سایه سنگین مشکلات مالی به نظر می رسد قرار نیست از تیم فوتبال پاس همدان کنار رود و در فصل جاری با وجود تغییر در مدیریت باشگاه همچنان بازیکنان و کادر فنی این تیم باسابقه با این چالش دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا پرداخت نشدن مطالبات معوق بازیکنان در فصل جاری باعث شده است که اعضا و بازیکنان این تیم سر تمرین حاضر نشوند و دست به اعتراض و اعتصاب زده اند.

وضعیت نابسامان تیم فوتبال پاس همدان نه تنها از سوی مسئولان چاره اندیشی نشده است بلکه بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن در مدیریت و اداره این تیم را شاهد هستیم.
با شروع فصل جاری مسابقات لیگ ۲ و سپردن سکان پاس به تیم مدیریتی جدید این تصور را به وجود آورد که مسئولان در اندیشه شکل گیری و انسجام تیم برای حضوری قدرتمند در مسابقات هستند.

اما اوضاع و احوال پاس گویا قرار نیست هیچ زمانی تغییر کند و وعده‌ها بیشتر مانور تبلیغاتی داشته و در عمل به آنچه که مورد تعهد بوده اقدامی نشده است، این مسایل باعث اعتراض‌ گسترده از جانب هواداران پاس همدان هم شده و با این حال همچنان شاهد ادامه مشکلات تیم هستیم.

تحقق نیافتن خواسته‌های مدیرعامل، تاکید بر سپردن تیم به بخش خصوصی از جانب مسئولان دستگاه ورزش، بدهی‌های مالی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم، صادر نشدن کارت بازیکن برخی بازیکنان کلیدی و پرداخت نشدن مطالبات اعضای تیم، وضعیت تیم فوتبال پاس را در آستانه شروع رقابت‌ها بحرانی کرده است.

تیمی که هر سال قبل از آغاز فصل با آواز خوش حمایت‌ و ادعای قهرمانی همراه است اما با شروع مسابقات با انبوهی از مشکلات مواجه می‌شود و امسال نیز سریال مشکلات مالی پاس همدان‌ برقرار است.

پاس با وضعیت فعلی به یکی از ضعیف ترین تیم حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور تبدیل شده و برای خوشبین‌ترین فرد حامی تیم هم این باور سخت است که تیم با گذشت ماه‌ها همچنان پولی به بازیکنان پرداخت نکرده است.

بازیکنان سر تمرین نیامدند

این وعده‌ها موجی از بی‌اعتمادی را در بین بازیکنان و مربیان تیم ایجاد کرده و هیچ یک از بازیکنان حاضر به بازگشت به تمرین نیستند؛ از تیم پاس خبر می‌رسد که هنوز مبلغی بابت قرارداد کادر فنی و بازیکنان پرداخت نشده و مدیریت باشگاه وعده‌های رنگارنگ در این ماه‌ها به بازیکنان داده است.

وعده‌ها موجی از بی‌اعتمادی را در بین بازیکنان و مربیان تیم ایجاد کرده و هیچ یک از بازیکنان حاضر به بازگشت به تمرین نیستند.

آن‌ها می‌گویند مدیریت باشگاه باید حداقل ۳۰ درصد از قراردادشان را پرداخت کند تا به تمرینات تیم بازگردند در غیراینصورت اعتصاب ادامه دارد.

پاسخگو نبودن مدیران باشگاه سبب شد تا بازیکنان طی روزهای اخیر در فضای مجازی نسبت به بی تفاوتی ها انتقاد کنند.

محسن وفایی مهاجم تیم پاس در این باره می گوید: ظرف سه ماه گذشته مدام با وعده های مدیران مواجه بودیم و تا به امروز این مشکلات برطرف نشده است.

وی اضافه کرد: حتی از سال قبل هم از باشگاه پاس طلب داریم که هنوز پرداخت نشده و هفت ماه بدون دریافت ریالی از مطالبات خود بازی می کنیم.

مصطفی یوسف علیزاده مربی تیم پاس نیز می گوید: توقع ما حمایت مسوولان از تیمی است که می تواند امسال مدعی صعود باشد اما تا به امروز مشکلات بازیکنان حل نشده و دریافتی مالی نداشته اند.

وی اضافه کرد: اعضای تیم به خصوص بازیکنان تنها از طریق قراردادی که با باشگاه پاس همدان دارند، امرار معاش می کنند و انصاف نیست مورد بی توجهی قرار بگیرند.

از سوی دیگر مدیران پاس برای پرداخت مطالبه بازیکنان و مربیان مدام امروز و فردا می‌کنند تا کار به جایی رسیده، بازیکنان عنوان کرده‌اند که "حنای مدیران باشگاه دیگر رنگی ندارد"

همین مساله موجب شده تا پاس با وضعیت آشفته مالی مواجه شود و علاوه بر اینکه هنوز تکلیف تسویه بدهی‌های مالی گذشته مشخص نیست، بودجه‌ای هم برای خرید مایحتاج ضروری تیم، قرارداد کادر فنی و بازیکنان پیش بینی نشده است.

با این شرایط مسئولان مرتبط با امور تیم پاس کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته‌اند و تحمل این وضعیت نیز برای هواداران سخت و دشوار شده است.

حتی عباس صوفی رییس هیات فوتبال همدان نیز سکوت اختیار کرده و هرگونه اظهارنظر را به هیات امنای باشگاه مرتبط می‌داند.

سایه سنگین مشکلات مالی بر سر تیم فوتبال پاس همدان

وعده های محقق نشده
هادی گل محمدی سرمربی تیم پاس نیز در شرایط فعلی به بن بست فکری رسیده و نگران وضعیت آماده‌سازی تیمش است.

مربی بومی همدان که امسال رویای بستن تیمی در حد واندازه مدعی صعود را داشت، با همین وعده‌های رنگارنگ مدیران باشگاه دلگرم به بستن تیمی قدرتمند شد و در نهایت بلاتکلیف باقی ماند.

اکنون پس از ماه‌ها تمرین و تلاش برای کسب نتایج مطلوب با وجود صدها مشکل پشتیبانی و مالی باشگاه، بازیکنان او دیگر حاضر به بازگشت نیستند.

پس از ماه‌ها تمرین و تلاش برای کسب نتایج مطلوب با وجود صدها مشکل پشتیبانی و مالی باشگاه، بازیکنان او دیگر حاضر به بازگشت نیستند.

پس از بازی پاس مقابل نود ارومیه، تعطیلات چند روزه جام جهانی در لیگ ۲ نیز شروع شد و به دنبال آن بازیکنان که ریالی از باشگاه دریافتی نداشتند، دیگر حاضر به بازگشت نشدند.

تیمی که باید چهاردهم ماه جاری در شیراز به مصاف ایمان سبز برود و اکنون در تعطیلی مطلق بسر می‌برد و همین موضوع نگرانی‌های سرمربی تیم را دوچندان کرده است.

پرداخت نشدن مطالبه مالی بازیکنان از یک سو، عدم صدور کارت بازی سایر بازیکنان تیم و مشخص نشدن هزینه‌های سفر به شیراز موجب آشفتگی سرمربی تیم در شرایط فعلی شده است.

بازیکنان صبوری کنند

مدیران باشگاه در سکوت این حواشی رهسپار تهران شده‌اند و پاسخگوی هیچ کس نیستند تا شرایط پاس بازهم به حال خود رها شود؛ تیمی که با ۱۰ امتیاز رتبه نهم جدول گروه یک مسابقات را دارد.

سرمربی تیم پاس با اشاره به مشکلات پیش آمده گفت: مسایل تیم هنوز برطرف نشده به خصوص اینکه بازیکنان در این مدت دریافتی نداشته اند.

هادی گل محمدی افزود: پرداخت نشدن قرارداد مالی بازیکنان و عدم صدور کارت بازی چند بازیکن کلیدی تیم مشکلات اصلی است که هنوز حل و و فصل نشده و در حال از دست دادن زمان هستیم.

وی اضافه کرد: انتظار داریم مدیران باشگاه هرچه سریعتر مشکلات را برطرف کنند چرا که در وضعیت حساسی قرار داریم و دوشنبه چهاردهم آذرماه باید در هفته نهم لیگ ۲ به مصاف ایمان سبز شیراز برویم.

گل محمدی بیان کرد: هنوز تیم در تعطیلات بسر می برد و امیدواریم مشکلات مالی هرچه سریعتر حل و فصل شود.

پیگیری های خبرنگار ایرنا با پاسخ رضوی پور قائم مقام باشگاه پاس همراه بود و اعلام کرد که اعضای تیم باید صبور باشند تا مشکلات مالی تیم حل شود.

وی اضافه کرد: پیگیر حل مشکلات مالی تیم هستیم و به زودی پرداختی به بازیکنان و بازگشایی پنجره نقل و انتقالات تیم انجام خواهد شد تا بدون دغدغه مسابقات را ادامه بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha