۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84956695
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری: مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شوند

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود تعدادی مدرسه کانکسی در مناطق محروم و سخت‌گذر استان، گفت: مدارس کانکسی استان جمع‌آوری و مدارس جدید احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا ، براساس اعلام سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری ۴۰ مدرسه کانکسی در استان دایر است که از این تعداد ۱۹ مدرسه بالای ۱۱ دانش‌آموز دارند و بیشتر مدارس کانکسی استان در مناطق عشایر و سخت گذر استان به‌خصوص در شهرستان کوهرنگ و اردل قرار دارند.

غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه بیست و چهارمین همایش تکریم از خیران مدرسه‌ساز استان افزود: طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی استان در سفر هیات دولت به استان تصویب شد که این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چندین سال‌گذشته مدارس استان و کشور به صورت سه شیفت و ۲ شیفت فعالیت داشتند، گفت: در گذشته، در برخی از مناطق روستایی استان به دلیل نبود تجهیزات و امکانات آموزشی، دانش‌آموزان از حضور در کلاس درس و آموزش محروم بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با همت دولت‌ها و همچنین خیرین، فضاهای آموزشی جدید در سطح مناطق مختلف ایجاد و فرصت برابر آموزشی برای دانش‌آموزان در مناطق مختلف فراهم شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل نبود امکانات، بسیاری از دانش‌آموزان از تحصیل بازماندند، که با روشنفکری امام راحل، نهضت سوادآموزی برای تعلیم و تربیت و ارائه آموزش به بازماندگان از تحصیل تشکیل شد تا افرادی در سنین بالا و میانسالی قرار دارند، از آموزش بهره‌مند شوند.

حیدری به گام‌های مهم برای توسعه نظام تعلیم و تربیت و مدرسه‌سازی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز یکی از برنامه‌ها و گام‌ها در راستای توسعه مدرسه‌سازی و فرهنگسازی در زمینه احداث مدرسه توسط خیرین بود و امروز این مجمع به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای مردمی خودجوش در کشور تبدیل شده و خیرین بیمارستان ساز نیز به تبعیت از این مجمع در سطح کشور فعال شده است.

وی بر انتقال فرهنگ کار خیر و مدرسه‌سازی به نسل آینده تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و برگزاری این همایش‌ها و طرح‌های جدید در راستای جذب کمک خیرین یکی از برنامه‌های و اهداف این مجمع است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به اجرای طرح‌های مختلف در راستای جذب کمک خیران برای مدرسه‌سازی از جمله طرح آجر به آجر اشاره کرد و گفت: در طرح آجر به آجر تمام افراد جامعه با هر توان مالی امکان مشارکت در کار خیر مدرسه‌سازی را داشتند.

وی از اجرای طرح تکریم از خیرین اندیشه‌ساز تقدیر کرد و افزود: انگیزه و مسولیت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی خیرین در امر مدرسه سازی ستودنی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته بسیج و اتفاقات اخیر در کشور گفت: عزیزان بسیجی در عرصه‌های مختلف خدمات بزرگی برای کشور داشتند و در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و اجزاه ندادند که دشمن به نظام اسلام و کشور ضربه وارد کند و در زمان حاضر نیز ک دشمن به دنبال چالش کشیدن جوانان و نوجوانان و ترویج فرهنگ غربی است ،مردم اجازه نخواهند داد دشمن در این عرصه نیز موفق شود.

به گزارش ایرنا، بیست‌وچهارمین همایش تکریم از خیران مدرسه‌ساز استان با حضور خیرین برگزار و در این آیین از ۴۰ خیر مدرسه ساز که در ۲ سال اخیر به تعهد خود در بخش مدرسه‌سازی در استان عمل کردند، تقدیر شد.

در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ گانه استان فعال است و ۲۳۰هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند و کمبود فضای آموزشی بیشتر در مناطق سخت‌گذر و محروم شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha