برگزاری جشنواره ابوذر تاثیر زیادی در پویایی رسانه‌های گلستان دارد

گرگان - ایرنا - رییس سازمان بسیج رسانه‌ گلستان با تاکید بر نقش و تاثیر برگزاری جشنواره ابوذر در پویایی فعالان خبری و رسانه‌های استان گفت: داوری هشتمین دوره این جشنواره رسانه‌ای توسط اساتید و صاحب‌نظران عرصه رسانه کشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدمهدی تجری روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: اصحاب رسانه گلستان تا ۲۰ آذر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال کنند.

به گفته وی هر خبرنگار می‌تواند در هر حوزه گزارش تحلیلی و تحقیقی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و مقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافیک، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست، سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰ اثر مکتوب و چندرسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر گلستان ارسال شد.

تجری افزود: مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گلستان دی ماه امسال در گرگان برگزار می‌شود.

رییس سازمان بسیج رسانه‌ای گلستان گفت: موضوع تقریب مذاهب بخش ویژه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوده و اصحاب رسانه آثار خود را در قالب یادداشت و مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همدلی از ویژگی اصلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر

دبیر هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گلستان هم در این نشست گفت: با توجه به شرایط کشور، تقویت همدلی، همگرایی و هم آوایی سیاسی بین جریان‌ها که جزو مشترکات سیاسی ما به شمار می‌رود، یکی از اهداف مهم برگزاری این رویداد مهم در گلستان است.

ولی‌الله شهابی افزود: آثار ارسالی به این جشنواره در قالب‌های گزارش تحلیلی، گزارش تحقیقی، گزارش خبری، یادداشت، مقاله، خبر، تیتر، مصاحبه، عکس، اینفوگرافی، موشن گرافیک، کلیپ، گزارش ویدیویی و مستند است.

برگزاری جشنواره ابوذر تاثیر زیادی در پویایی رسانه‌های گلستان دارد

وی گفت: این جشنواره در ۱۱ محور کشوری با موضوعات تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

به گفته وی پارسال ۹۶۰ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان ارسال شده بود که ۸۰۰ اثر مرتبط با محورهای اعلامی جشنواره، پذیرفته شده بود.

مطابق گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، این استان ۱۷۰ مجوز رسمی دارد که ۶۷ در حوزه پایگاه خبری تحلیلی، ۱۸ مجوز نشریه الکترونیک و بقیه نشریه چاپی یا مکتوب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha