دشمن برای جلوگیری از تحقق تمدن‌ اسلامی، زنان ما را هدف قرار داده است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: با تربیت حسینی و الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) می‌توان راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هموار کرد و براین اساس دشمن بر مبنای هراسی که از این تمدن دارد، زنان و دختران تمدن‌ساز ما را هدف قرار داده است. .

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی» با تجلیل از مقام زن، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رشد مادی و معنوی، جامعه زنان ایران را درپی داشته است؛ چنانچه در بُعد معنوی شاهد هستیم که از دامان مادران این سرزمین شهیدان بسیاری برای میهن اسلامی جان‌فشانی کرده اند و شهدای اخیر کشور نیز در طی همین مسیرِ تربیتِ حسینی است.

وی با اشاره به مراحل پنجگانه تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب تاکید کرد: پیوند همایش بین‌المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی، با نام شهیده فاطمه نیک، اهمیت مضاعفی به این رویداد بخشیده و انتخاب زمان برگزاری در این ایام که منتسب به حضرت زینب‌کبری (س)، پیام‌آور رشادت‌ها و رسالت کربلا نیز جلوه‌های مثبت این همایش را مضاعف می‌ کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار داشت: نقش اسلامی مادر و زن در بالاترین تراز یعنی جایگاه حضرت صدیقه طاهره (س) قرار دارد و همین جایگاه وظیفه زن برای نقش‌آفرینی در جامعه اسلامی را دوچندان می‌کند.نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار داشت: نقش اسلامی مادر و زن در بالاترین تراز یعنی جایگاه حضرت صدیقه طاهره (س) قرار دارد و همین جایگاه وظیفه زن برای نقش‌آفرینی در جامعه اسلامی را دوچندان می‌کند.

دوستی ادامه داد: نقشی که رهبر معظم انقلاب به مقام زن می‌دهد تربیت و رهبری انسان در خانواده و جامعه است و اعطای این نقش نشان می‌دهد که چرا زن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد می‌کند و علت آن همین جایگاهی است که رهبر نظام اسلامی به زنان، دختران و مادران می‌دهد.

وی با اشاره به بمباران ضدفرهنگی دشمن برای تاثیر بر جامعه زنان، خاطرنشان‌ کرد: دشمن همه توان خود را برای ضربه‌زدن به جامعه زنان به میدان آورده و ما وظیفه داریم شرایطی را ایجاد کنیم که خواهران، همسران، دختران و مادران سرزمین‌مان از این بمباران تشویش، رهایی پیدا کنند، گرچه بانوان ما به لحاظ بصیرت همواره پیشرو بوده اند و ما باید به آن‌ها تاسی کنیم.

همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی» امروز چهارشنبه نهم آذرماه با هدف تبیین چگونگی الگوگیری مادر مسلمان از سیره اهل‌بیت (ع) و شهدای زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، آشنایی زنان متفکر و نخبه و مسلمان جهان با یکدیگر و ایجاد تفاهم بیشتر میان آنها در زمینه راهکارهای الگوگیری از سبک زندگی اهل‌بیت علیهم السلام و شهدا در تربیت نسل تمدن ساز و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زنان فعال، متفکر، نخبه و مسلمان جهان در ترویج سبک زندگی فاطمی در بندرعباس در حال برگزاری است.