نقش‌آفرینی موثر زنان در تحقق دولت کریمه، یک ضرورت است

بندرعباس - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به نقش آفرینی موثر زنان در جامعه گفت: زنان ما باید زمینه ساز تحقق دولت کریمه و تمدن بزرگ اسلامی باشند که مسیر محقق شدن این تمدن در نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ‌فاضل روز چهارشنبه در همایش بین المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی»، اظهار داشت: شرط نخست در تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی، خواستن است که ما بخواهیم با استفاده از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(س) زمینه ساز تمدن جهانی مکتب وحی با ظهور امام زمان(عج) باشیم.

وی بیان داشت: «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن اسلامی» در واقع نخستین تربیت یافته آن حضرت زینب (س) بودند که در مکتب فاطمه زهرا (س) پرورش یافتند و ماندگاری فرهنگ عاشورا و فرهنگ دین و دیانت نیز به این بانوی بزرگوار گره خورده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: از هنگامی که نظام خلقت مقرر شد کفر و نفاق دائم با یکدیگر در جنگ هستند تا انسان‌ها را از آرامش و امنیت پایدار بازدارند اما بدانید هیچ امنیتی جز در درون دولت کریمه پایدار نیست که آن هم با آمدن حضرت مهدی(ع) محقق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل ادامه داد: مسیر ما هم باید تربیت در دامن‌های پر مهر و محبت مادرانی که از سفره گسترده فرهنگ حضرت زهرا (س) که نبی مکرم اسلام او را مادر پدر لقب داد، باشد؛ بنابراین تاثیر این الگو و اقتدای این شاخص‌های هدایت می‌تواند ما را در این مسیر قرار دهد.

همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی» امروز چهارشنبه نهم آذرماه با هدف تبیین چگونگی الگوگیری مادر مسلمان از سیره اهل‌بیت (ع) و شهدای زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، آشنایی زنان متفکر و نخبه و مسلمان جهان با یکدیگر و ایجاد تفاهم بیشتر میان آنها در زمینه راهکارهای الگوگیری از سبک زندگی اهل‌بیت علیهم السلام و شهدا در تربیت نسل تمدن ساز و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زنان فعال، متفکر، نخبه و مسلمان جهان در ترویج سبک زندگی فاطمی در بندرعباس در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha