۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84957881
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امیدوار به کسب مدالهای جهانی بیشتر هستیم

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به درخشش ورزشکاران در مسابقات جهانی امسال رکوردهای ملی‌پوشان ترقی خوبی یافته و به کسب بیشتر مدال‌های رنگارنگ در رقابت‌های جهانی امیدوارتر شدیم.

مهدی حیدری عصر چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت عنوان کرد: در رقابت‌های نجات غریق و غواصی قهرمانی جهان که مهرماه امسال در ایتالیا برگزار شد، ورزشکاران ما در بخش مردان توانستند هفت رکورد ملی را ترقی دهند که ملی‌پوشان با ثبت رکوردهای جدید پیشرفت خوبی داشتند.

وی افزود: همچنین بانوان ما نیز بسیار عالی ظاهر شدند و با رعایت حجاب اسلامی، موفقیتهای چشمگیری کسب کردند که از آن جمله تصاحب عنوان نایب قهرمانی جهان در رشته ۴ در ۹۰ متر است که البته فاصله آنان با قهرمان جهان نیز بسیار اندک بود و بانوان ایرانی ثابت کردند با حجاب هم می‌توان در این رشته‌ها حضور یافت و مقام جهانی کسب کرد.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات نجات غریق گیلان در رشت حضور داشت، ادامه داد: این در حالی است که ما با ۱۰ ورزشکار در رقابتهای جهانی حضور یافتیم و اگر در بخش "مستر" مسابقات نیز حضور می‌یافتیم به طور حتم مدال‌های بیشتری تصاحب می‌کردیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی اضافه کرد: با توجه به عملکرد ملی‌پوشان انتظار می‌رود که در مسابقات جهانی سال آینده با تیمی کامل‌تر در رقابتها حضور یافته و با درخشش ورزشکاران بتوانیم مقام و مدال‌های بیشتری کسب کنیم.

حیدری به برنامه‌های این فدراسیون تا پایان امسال اشاره و بیان کرد: برگزاری مسابقات مناطق کشور را در دستور کار داریم و رقابتهای قهرمانی نجات غریق و غواصی قهرمانی کشور نیز دیگر برنامه مهم این فدراسیون طی سالجاری است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش نیز برنامه‌های مهمی پیش‌رو داریم و دوره‌های مدرسی و ارتقای مربیگری آب درمانی را طی زمستان امسال برگزار خواهیم کرد.

ایجاد شرایط ویژه برای پرداخت حقوق منجیان غریق

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه به فعالیت منجیان غریق اشاره و اظهار کرد: در طول سال صدها هموطن توسط منجیان غریق از خطر غرق شدن نجات می‌یابند که با توجه به آمارهای ارایه شده امسال فقط در گیلان بیش از ۴۷۰ هموطن از غرق شدن نجات یافتند.

وی افزود: با این وجود انتظار است که با حمایت وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه، پرداخت حقوق منجیان غریق در دستور کار قرار گیرد تا برای سال آینده مشکلی برای پرداخت حقوق این زحمتکشان نداشته باشیم.

وی در ادامه به فعالیت گسترده منجیان غریق در شمال کشور اشاره و بیان کرد: گیلان یکی از قطبهای برتر و مهد نجات غریق کشور است و این خطه به همراه مازندران از بازوان قدرتمند نجات غریق در کشور محسوب می‌شوند که در بخش قهرمانی و حرفه‌ای نیز ورزشکاران زیادی را در تیمهای ملی دارند.

مجمع انتخابات ریاست هیات نجات غریق و غواصی گیلان در رشت تشکیل شد که در نهایت هاشم اسماعیلی با کسب ۱۶ رای از ۲۷ آرای ماخوذه، به عنوان رئیس جدید هیات نجات غریق و غواضی گیلان انتخاب شد، رضا مودبی دیگر کاندیدای احراز پست ریاست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان در این انتخابات ۹ رای کسب کرد و ۲ نفر از اعضای مجمع انتخابات نیز رای سفید دادند.

همچنین در پایان این انتخابات، حامد آریانفر با کسب ۲۲ رای به عنوان کارشناس خبره، میلاد باباجانی با کسب ۱۸ رای به عنوان خزانه‌دار و سارا رخشانفر با کسب ۲۵ رای به عنوان نایب رئیس جدید هیات نجات غریق و غواصی گیلان انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha