۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳
کد خبر: 84957998
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سومین جشنواره قورمه ایران در مهریز گشایش یافت

یزد - ایرنا - سومین جشنواره قورمه سنتی مناطق مختلف کشور عصر چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان، گردشگران و شهروندان در باغ جهانی پهلوانپور مهریز یزد آغاز شد که به مدت ۲ روز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره در قالب ۱۲۰ غرفه مختلف علاوه بر فروش مواد غذایی و خوراک های محلی، پخت غذاهای ایرانی همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پیگیری می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره قورمه مهریز گفت: برگزاری تورهای مختلف گردشگری و بازدید از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی شهرستان مهریز از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

سید امین بیدکی در حاشیه آیین افتتاحیه جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و آداب و رسوم شهرستان به گردشگران و مسافران هدف برگزاری جشنواره است.

وی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته این جشنواره با همکاری دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با استقبال شهروندان مهریزی و گردشگران برگزار شده است.

سومین جشنواره قورمه ایران در مهریز گشایش یافت

قورمه غذایی است که از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود که در گذشته به خاطر شرایط نگهداری ساده‌ آن به شکل‌های مختلف استفاده می‌شد.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی و ۲ اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

مهریز که بنای آن را به مهر نگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha