۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳
کد خبر: 85291271
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

چهارمین جشنواره قرمه استان یزد آغاز شد

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳
کد خبر: 85291271
چهارمین جشنواره قرمه استان یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - چهارمین جشنواره قرمه استان یزد روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان، گردشگران و شهروندان در باغ جهانی پهلوانپور شهرستان مهریز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که به مدت سه روز ادامه دارد در قالب ۱۰۰ غرفه مختلف علاوه بر فروش مواد غذایی و خوراک‌های محلی، سنتی و پخت غذاهای ایرانی و نان محلی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری نیز پیگیری می‌شود.

ساعت برگزاری این جشنواره که هر سال با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه است از ساعت ۹ تا ۲۱ است و ویژه‌ برنامه‌های این جشنواره با حضور هنرمندان از ساغت ۱۵ تا اذان مغرب برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های خاص جشنواره، آماده‌سازی و توزیع ۳۵۰ بسته قرمه و میوه خشک با همکاری خیران است که بر حسب ضرورت بین نیازمندان توزیع می‌شود و صنایع دستی بومی محلی در معرض دید مردم است.

غرفه عفاف‌ و حجاب، پاتوق‌های دخترانه و شهدا، فضای ورزشی و ایستگاه نقاشی همچنین در محل برگزاری جشنواره مکانی به یاد شهدای مظلوم و مردم فلسطین آراسته شده که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چهارمین جشنواره قرمه استان یزد آغاز شد

از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان مهریز سه جشنواره شامل گلاب در روستای منشاد در هستان میانکوه، انار در روستای سریزد و همچنین قرمه، غذاهای سنتی و نان در مهریز برگزار شده است که ادامه دارد.

قرمه غذایی است که از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود و در گذشته به خاطر شرایط نگهداری ساده‌ آن به شکل‌های مختلف استفاده می‌شد.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۲۰ اثر آن در فهرست آثار ملی و سه اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

مهریز که بنای آن را به مهر نگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha