۲۴ میلیارد ریال برای تامین جهیزیه نوعروسان مرزنشین خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکمیته امداد رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: ۲۴ میلیارد ریال در سالجاری از محل کمک های خیران برای تامین ۴۸ سری جهیزیه نوعروسان این شهرستان مرزی هزینه شد.

امیر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش هریک از جهیزیه های اهدا شده ۵۰۰ میلیون ریال و شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی است.

وی افزود: هدف از این کمک ها حمایت از جوانان برای تشکیل خانواده و ترویج ازدواج آسان است و در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) رازوجرگلان هر ساله اقدام به اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش می‌کند.

محمدی یادآور شد: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کار و کارگر ایرانی همه اجناس خریداری شده در قالب این طرح، تولید داخل هستند.

مدیرکمیته امداد رازوجرگلان، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویان را از دیگر خدمات این نهاد دانست و گفت: ۱۵میلیارد ریال خدمات عمرانی در قالب تعمیر و تکمیل مسکن و ایجاد فضاهای بهداشتی در سالجاری به مددجویان این شهرستان مرزی ارایه شد.

وی افزود: برای ارایه خدمات عمرانی به هر یک از مددجویان در بخش های غلامان و مرکزی حدود ۱۰۰ میلیون ریال کمک شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در راستای تامین مسکن محرومان نیز اینک ۹۰ واحد مسکونی برای مددجویان مرزنشین این شهرستان در حال ساخت است.

سه هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان مرزی رازوجرگلان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان با سه بخش و ۶ دهستان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha