پورابراهیمی: مجلس برای لحاظ کردن تغییرات اقلیمی در ماموریت‌های جمعیت هلال احمر آمادگی دارد

کرمان- ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس به منظور لحاظ کردن تغییرات اقلیمی در ماموریت‌های جمعیت هلال احمر در برنامه هفتم توسعه خبر داد.  

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در دیدار دبیرکل جمعی هلال احمر کشور با امام جمعه کرمان از تلاش ها و مجاهدت‌های جمعیت هلال احمر تجلیل کرد و افزود: در خصوص موضوعات مرتبط با تغییرات اقلیمی که تاثیر آن بر حوزه حوادث طبیعی است پیشنهاد می‌شود جمعیت هلال احمر با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تخصصی، مراکز علمی و پژوهشی بویژه مراکز تخصصی مانند سازمان حفاظت محیط زیست، مستندات علمی مرتبط با این حوزه را تکمیل کند تا زمینه لحاظ کردن این مباحث تخصصی در برنامه هفتم توسعه فراهم شود و براساس احکام این برنامه بتوانیم ماموریت‌ها و اختیارات و بودجه لازم را در پیگیری این مهم عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: اقدامات بسیار خوب هلال احمر در حمایت از مردم در بحران‌ها و حوادث، بیانگر رویکرد مردمی این مجموعه‌ای است که منشا خدمت در طول سال‌های متمادی در کشور است.

پورابراهیمی از مدیرکل هلال احمر استان کرمان، مدیران و داوطلبان این مجموعه به دلیل ارائه خدمات شایسته دربحران و حوادث تقدیر، تشکر و بیان کرد: کرمان جزو استان‌های برتر در حوزه ارائه به خدمت به مردم در بخش هلال احمر است.

پروژه تغییر اقلیم نیاز به تکمیل دارد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین عصر شنبه در آیین اختتامیه طرح منطقه ای دادرس به میزبانی کرمان و حضور ۶ استان افزود: مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مراکز دانشگاهی با فعالیت تخصصی در این حوزه پیشنهادی برای گنجاندن پروژه تغییر اقلیم در برنامه هفتم توسعه ارایه کنند.

وی با بیان اینکه احتمالا تا یک ماه آینده به برنامه هفتم توسعه وارد می شویم، اظهار داشت: لذا مستندات علمی و تخصصی تغییر اقلیم از سوی جمعیت ارایه شود که در ارتباط با آن احکام لازم را در برنامه هفتم توسعه بگنجانیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیل های اخیر کشور هیچی ارتباطی با فصل نداشت و در تابستان رخ داد لذا پرداختن به بحث تغییرات اقلیمی ضروری است.

وی با قدردانی از پشتیبانی استانداری کرمان از جمعیت هلال احمر گفت: وضعیت تغییرات اقلیمی و اثرات ناشی از آن به روند حوادث را نسبت به گذشته متفاوت کرده است، لذا رویکردی جدید در برابر حوادث باید در دستور کار دستگاه هایی همچون هلال احمر قرار گیرد.

پورابراهیمی افزود: اقدامات در این خصوص بایستی در راستای ماموریت ها باشد تا کمترین اثرات ناشی از حوادث را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم تا در برنامه هفتم توسعه حمایت از هلال احمر را در قانون لحاظ کنیم، ادامه داد: ظرفیت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اختیار هلال احمر خواهد بود.

این همرزم سپهبد شهید سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهید سلیمانی بزرگترین امدادگری بود که در منطقه توانست به مردم و مظلومان کمک کند.

وی اضافه کرد: اردوهای آموزشی به غنا و تقویت توانمندی جمعیت هلال احمر در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم کمک می کند.

حاج قاسم احیاگر شد

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نیز در این آیین گفت: شهید سلیمانی در تمامی عرصه ها فعالیت داشت اما شهادت، مکتب این شهید را ماندگار و جاودانه کرد، او حرکت انقلاب را سرعت بخشید، حاج قاسم نه تنها زنده است بلکه احیاگر شد.

یعقوب سلیمانی تصریح کرد: باور داریم شهدا صفت خدایی پیدا می کنند، خداوند احیا کننده است و اخلاص حاج قاسم جریان ها را زنده کرد، او دنبال نشان دادن خود نبود بلکه دنبال نمایش خدا بود و خدا او را الگو کرد.

وی عنوان کرد: حاج قاسم برای گمنامی مجاهدت می کرد، صحنه ها و حرکات زندگی خود را نمی‌دید و همیشه می خواست خدا را نشان دهد، سرباز ولایت، نخبه نظامی، روحیه شهادت طلبی، تمسک به اهل بیت از ویژگی‌های این شهید والامقام بود و تشییع پیکر او سیل خروشان مردم را در حمایت از ارزش‌ها نشان داد.

سلیمانی مردم داری و عشق به مردم، تکلیف گرایی، سادگی و بیانی تاثیرگذار را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی برشمرد و افزود: ۲۲۷ هزار و ۵۹۶ شهید داریم که ۱۵۹ هزار و ۳۱۲ نفر از آنان در سنین ۱۴ تا ۲۴ سالگی به شهادت رسیدند.

باور به جوانان

وی گفت: اگر به جوانان باور داشته باشیم و کارها را به آنان بسپاریم و به آنان مسئولیت دهیم به موفقیت خواهیم رسید.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افژود: دفاع مقدس مبین مدیریت جوانان است، در حالیکه تمامی دنیا علیه ما بسیج شده بود و از تمام توان خود بر علیه انقلاب استفاده می کرد جوانانی بروز و ظهور می یابند که کشور را به پیروزی می رسانند.

وی یادآور شد: مسیر شهدا ادامه دارد و باید این راه را ادامه دهیم، نشاط و شور جوانان هلال احمر یک ارزش است.

سلیمانی افزود: آموزش های طرح دادرس هلال احمر را ترویج و توسعه دهید و تاب آوری جامعه را بالا ببرید و کشور بحران خیز ایران و استان کرمان به تکثر آموزش‌ها نیاز دارد. طرح آموزش‌های منطقه ای دادرس با حضور ۶ استان به مدت سه روز گذشته در کرمان برگزار شد.

جمعیت هلال احمر نزدیک هزار حادثه را طی سال گذشته در استان کرمان پوشش داده و سه درصد ماموریت‌های کشور مربوط به کرمان بوده و در این خصوص ٣٠٧ نفر در حوادث گوناگون از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

این استان با ۴٢٠ مورد رتبه نخست رهاسازی کشور و رتبه دوم امدادرسانی در سیل‌های سال گذشته کشور را به خوداختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha