کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمدی چشم انتظار حمایت مسئولان

یاسوج- ایرنا- کارآفرین برتر و جوان ۲۷ ساله کهگیلویه و بویراحمدی با تکیه بر تلاش و همت خود در یاسوج، شرکت تولیدی لبنیات با ۲۵ نفر اشتغال راه اندازی کرده و به دنبال گسترش کارگاه خود و اشتغالزایی تا حدود ۱۰۰ نفر می باشد اما برای تحقق این مهم نیازمند کمک مسئولان است.

به گزارش ایرنا، رفع بیکاری به عنوان معضل اساسی در این استان همواره دغدغه جدی مسئولان و خانواده ها و در عین حال خواسته اساسی و نقطه اشتراک در مطالبات مردم این دیار است.

برخی از هم استانی ها این مشکل جدی را با عنوان (سونامی) یاد می کنند زیرا وضعیت بیکاری در برخی مناطق این استان به حدی بحرانی است که بیش از ۹۰ درصد درخواست های مردم در دیدارهای مقامات استانی به ویژه استاندار در خصوص بیکاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رونق سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران ، می گوید: اغلب مراجعین متقاضی کار و شغل هستند و آن بخشی که متقاضی کارآفرینی هستند قطعا مورد حمایت همه جانبه قرار می گیرند.

سید علی احمدزاده افزود: جذب نیرو در بدنه دولت دستورالعمل خاص خود را دارد و برای رفع بیکاری و رونق فضای کسب و کار اعطای تسهیلات به کارآفرینان و ایجاد زیرساخت اشتغال برای جوانان در روستاها فراهم است.

عده ای از جوانان هم استانی تنها رویای پشت میزنشینی و کارهای دولتی را در سر می پرورانند و البته برخی دیگر با پشتوانه همت و پشتکار خود با سرمایه امید مسیر تولید و اشتغال را هموار کرده اند.

سید حسین لطیف زاده یکی از جوانان پای کار و کوشای کهگیلویه و بویراحمدی است که با وجود تنها ۲۷ سال سن امسال در هفتمین اجلاس سراسری و بین المللی مرکز همایش های ایران نشان عالی مدیر سال ۱۴۰۱ را دریافت کرد.

لطیف زاده مدیرعامل شرکت تولیدی لبنیات سنتی مشکول گفت: از سال ۱۳۹۲ به پیشنهاد برادرش وارد عرصه لبنیات شده است که سرمایه اولیه ما تنها یک یخچال کوچک در یک مغازه جمع و جور بود اما رفته رفته کارشان رونق گرفت و یک مغازه به هفت شعبه در یاسوج افزایش یافت.

این کارآفرین جوان افزود: پس از مدتی تصمیم گرفتم که وارد تولید صنعتی اما ارگانیک شوم تا جنسی که به دست مشتری می رسد بدون هیچ مواد افزودنی باشد.

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمدی چشم انتظار حمایت مسئولان

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ با هزینه شخصی خود یک سوله خریداری و یک خط تولید راه انداختم ولی تاکنون از هیچ نهاد و یا بانکی یک ریال پول و یا تسهیلات نگرفته ام.

لطیف زاده عنوان کرد: حدود سه ماه پیش بود که تعدادی از مسئولان اقتصادی استانداری استان، صنعت، معدن و تجارت، شهرک های صنعتی، غذا و دارو و مرکز بهداشت از کارگاه بازدیدی داشتند و وعده هایی دادند که تاکنون هیچ کدام عملیاتی نشده اند.

مدیرعامل شرکت تولیدی لبنیات سنتی مشکول تاکید کرد: به جهاد کشاورزی اعلام شد که رونق این واحد تولیدی با ۱۰ میلیارد تومان محقق می شود و طرح توجیهی هم برای آن ها ارسال شد و برای دریافت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ پرونده ای تشکیل داده شد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان تنها ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این شرکت در نظر گرفت اما پرونده به بانک کشاورزی استان ارجاع و در نهایت بانک عدم پذیرش پرونده را اعلام کرد.

لطیف زاده در پاسخ به بانک که تاکید کرده طرحش توجیه اقتصادی ندارد ، بیکار ننشسته و دوباره سراغ حوزه اقتصادی استاندار می رود و هنوز پیگیر دریافت تسهیلات است.

مدیرعامل شرکت تولیدی لبنیات سنتی مشکول بیان کرد: این واحد تولیدی ۲۵ نفر اشتغالزایی دارد و چنانچه این تسهیلات در اختیار ما قرار گیرد ضمن افزایش میزان اشتغال استان به لحاظ دوغ تامین شده و از مصرف دوغ سایر استان ها همچون اصفهان بی نیاز می شود.

وی تصریح کرد: هم اینک با حدود این تعداد کارگر در شرکت حدود پنج تن تولید دوغ روزانه صورت می گیرد که با ارائه تسهیلات و افزایش خط تولید، تولید دوغ چندین برابر خواهد شد.

حالا این سرمایه گذار چشم انتظار حمایت مسئولان است که آیا می تواند طبق تسهیلات تبصره ۱۸ وامی دریافت کند یا نه، حدود هشت میلیارد تومان با هزینه شخصی خود کارآفرینی کرده است اما در نیمه راه مانده است.

مدیرعامل شرکت تولیدی لبنیات سنتی مشکول گفت: یکی دیگر از موانعی که برای من به عنوان کارآفرین برتر در استان ایجاد شده ایرادی بوده که کمبود فضای واحد تولیدی وارد کرده اند اما شهرک های صنعتی از دادن زمین ممانعت می کند.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۹ برای چهار هزار متر زمین از شرکت شهرک های صنعتی استان درخواست داده شد اما اعلام کردند زمینی در شهرک فرودگاه ندارند.

لطیف زاده تاکید کرد: از سوی دیگر، بزرگترین گاوداری در حوزه جنوب گاوداری بنیاد مستضعفان در پاتاوه واقع در شهرستان دنا است و روزانه ۵۰ تن شیر تولیدی آن هاست و سهم شهر یاسوج به صورت انحصاری درآمده است.

مدیرعامل شرکت تولیدی لبنیات سنتی مشکول تصریح کرد: این واحد تولیدی مشکل تامین شیر دارد و البته کمبود شیر دغدغه همه لبنیاتی های استان است.

این موارد در حالی است که بازار دوغ یاسوج به دست اصفهان و شیراز است و سرمایه گذاران بومی در این بازار آن چنان نقشی ندارند.

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمدی چشم انتظار حمایت مسئولان

علی معتمدی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با این واحد تولیدی لبنیاتی به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع مربوط به این واحد تولیدی به زودی پیگیری و بررسی می شود تا در صورت امکان حمایت های لازم از وی صورت گیرد.

به عقیده سرمایه گذاران بخش خصوصی پرداخت وام های بانکی، مهمترین راهکار توسعه اشتغال و سرمایه گذاری به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته چون کهگیلویه و بویراحمد است به همین دلیل فعالان این عرصه انتظار دارند با ادامه روند کنونی به کاهش نرخ بیکاری کمک کنند.

بیش از یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و در این مدت حضور میدانی دولتمردان در بخش های تولید نوید بخش افقی روشن است و سرمایه گذاران و کارآفرینان را به حمایت دولت دلگرم کرده است.

به طوری که آیت الله رئیسی اعلام کرده، بنای دولت حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی است، به همه سرمایه‌گذاران می‌گویم که دولت با تضمین اصل سرمایه و سود آن، بنا بر تسهیل امر سرمایه‌گذاری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha