۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84961057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امنیت شغلی از مطالبات مهم پرستاران است

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶
کد خبر: 84961057
 امنیت شغلی از مطالبات مهم پرستاران است

گناباد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و ارتقاء امنیت شغلی پرستاران شرکتی از دغدغه های مهمی است که در سالجاری با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رضا احمدی روز یکشنبه در آیین گرامی داشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه شهرستانهای گناباد و بجستان افزود: از مجموع ۴۴۱ نفر از پرستاران شاغل به کار در بیمارستانها و مراکز درمانی این شهرستانها ۶۰ درصد رسمی و ۱۷ درصد پیمانی و بقیه شرکتی هستند که پیگیریهایی برای تبدیل وضعیت این پرستاران از شرکتی به پیمانی و رسمی در دست انجام است.

وی ادامه داد: رفع موانع برای ارایه مطلوب خدمات به جامعه پرستاری از جمله رویکردهای دولت سیزدهم و به تبع آن وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سالجاری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: این مساله یکی از دغدغه ها و انتظارات پرستاران بود و این دولت مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۶ که تاکنون اجرا نشده بود را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: تاکنون مبلغی به صورت علی الحساب و تا اجرای کامل تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت کارانه به پرستاران شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) طی یک ماه گذشته پرداخت شده است.

دکتر احمدی بیان کرد: ۶۷۳ نفر دانشجو هم اکنون در دانشکده پرستاری گناباد شاغل به تحصیل هستند و یک هزار و ۷۴۶ دانشجو در این دانشکده دانش آموخته شدند.

ساماندهی خدمات پرستاری در منازل

رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز ساماندهی خدمات پرستاری در منازل را از جمله اقدامات این دانشگاه برشمرد و گفت: در این راستا نخستین مرکز مراقبت پرستاری در منزل زیر پوشش این دانشگاه در گناباد راه اندازی شد.

سمانه نجفی گفت: گسترش خدمات پرستاری در جامعه، بازنگری کمیته های آموزش به بیماران در سطح این دانشگاه و مراکز درمانی وابسته و ارزیابی کمیت و کیفیت خدمات پرستاری در راستای عدالت محوری دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گناباد است.

وی بیان کرد: اکنون شاخص پرستاری به تختهای بیمارستانی در شهرستانهای گناباد و بجستان ۱.۵ است که از این بابت در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

در پایان این آیین از تعدادی از پرستاران نمونه بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستانهای گناباد و بجستان تجلیل شد.

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، دولت سیزدهم پس از سال ها انتظار وارد مرحله اجرایی این قانون شده است.

بر اساس قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده استاندارد بسته‌های خدمات، تشخیصی و درمانی کادر پرستاری موضوع ماده (۱۶) قانون سازمان نظام پرستاری را در همه مراکز بهداشتی و درمانی کشور تعیین و به استناد قانون بیمه همگانی با هماهنگی وزارت رفاه در چارچوب سرانه مصوب و تعرفه سالانه پس از تصویب شورای عالی بیمه و هیأت وزیران اجرا کند.

۴۴۱ پرستار در بیمارستانهای علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی و مراکز درمانی شهرستانهای گناباد و بجستان شاغل به کار هستند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha