۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84961084
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به آموزش و پرورش گیلان اختصاص یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت که در حوزه نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر روز یکشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گیلان در سالن الغدیر استانداری افزود: اختصاص اعتبار برای اتمام مدارس نیمه کاره در استان مورد توجه جدی است تا جایی که ممکن باشد این مهم را در اولویت قرار می‌دهم.

وی با بیان اینکه برای تخصیص اعتبار به منظور آماده‌سازی مدارس نیمه‌کاره همه همت خود را به کار می بندیم، اظهار داشت: برخی مدارس در گیلان به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ دانش‌آموز در هر کلاس دارد در حالیکه با اتمام سریعتر مدارس در حال ساخت و نیمه کاره می توان تعداد دانش‌آموزان هر کلاس را کاهش داد و مدارس ۲ شیفته نیز به یک شیفت تغییر یابند.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به کار ارزشمند آنان خاطر نشان کرد: خیرین مدرسه ساز با گام های بلند خود بسترهای رشد و شکوفایی بالقوه فرزندان این مرز و بوم را فراهم می‌کنند که بسیار ارزنده است.

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی برتر از تمامی امور خیر در حوزه ساخت و ساز است، اضافه کرد: مدرسه، بیمارستان و دانشگاه سازی همه از اقدامات خیر است اما اگر مدرسه نباشد، پزشکی در بیمارستان و دانشجویی در دانشگاه نخواهیم داشت از این‌رو مدرسه سازی کار باارزشی است.

عباسی خیرین را الگوی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: به خود می بالیم که در گیلان خیرینی هستند که دست خیلی به سمتی دراز کرده اند که اندیشه‌های پاک را در این مراکز تربیت می‌کنیم و به آیندگان تحویل می‌دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه انجام کارهای خیر و کمک به دیگران در فطرت خداجوی انسانها وجود دارد، اضافه کرد: شرکت کنندگان در مدرسه‌سازی از این فعالیت و اقدام خود لذت می‌برند.

وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز گیلان برای کمک و مشارکت در مدرسه سازی اظهار داشت: از تمام افرادی که فضا را برای مشارکت خیرین مدرسه ساز فراهم کردند نیز تشکر می کنم.

۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به آموزش و پرورش گیلان اختصاص یافت

در پایان این مراسم ۲۶ نفر از خیرین مدرسه‌ساز و دانش‌آموزان برگزیده در پویش‌های مربوط به مدرسه‌سازی از جمله آجر به آجر تجلیل شدند.

نمایشگاه دستاوردهای خیرین مدرسه ساز و رونمایی از کتاب زندگی خیر گیلانی "پروانه لاجوردی" از دیگر برنامه های بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در نزدیک چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha