جاده‌های شرقی خراسان رضوی برفی است

مشهد- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به خروج سامانه بارشی از استان در حال حاضر بارش برف در جاده‌های خواف و تایباد گزارش شده است.

یوسف بنی‌اسدی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مه گرفتگی در جاده درگز -قوچان در محدوده گردنه تیوان نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

وی همچنین در خصوص توقف موقت ترافیک در جاده شریانی تربت حیدریه - مشهد نیز گفت: حوالی ساعت ۱۹:۳۰ یک تریلی در مسیر تربت حیدریه به مشهد حوالی گردنه خماری، قیچی کرده که موجب پس زدن ترافیک می شود و بلافاصله راهداران برای بازگشایی مسیر اقدام می کنند.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: پس از شروع شدن کولاک، برای جلوگیری از وقوع حادثه پلیس راه به صورت موقت از تردد خودروها در این مسیر جلوگیری می کند.

بنی اسدی خاطر نشان کرد: در نهایت حدود ۶۰۰ دستگاه خودرو در مسیر رفت و برگشت این محور متوقف می شوند که پس از ساعتی ترافیک به شکل عادی در می آید.

تردد در ۱۵ روستای مشهد به سختی صورت می گیرد

معاون امور عمرانی فرماندار مشهد نیز به ایرنا گفت: در حال حاضر عبور و مرور در همه مسیرهای منتهی به مشهد به صورت عادی و روان جریان دارد.

مهدی برامکی افزود: به دلیل خاکی بودن راه ارتباطی برای روستاهای در مشهد، در حال حاضر تردد در ۱۵ روستای بخش رضویه این شهرستان به سختی صورت می گیرد که فردا صبح برای تسهیل در تردد مسیرهای یاد شده اقدام خواهد شد.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با فعال شدن سامانه بارشی در استان از جمعه گذشته، بارش‌ برف همراه با کاهش دما در مناطق شمالی استان خراسان رضوی روی داد و این روند به صورت متناوب تا فردا دوشنبه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha