۳۵ استارتاپ دانشجویی برای توسعه بازار نانو تلاش می‌کنند

تهران - ایرنا - ۳۵ استارتاپ و ۶۰۰ هسته فناور دانشجویی در عرصه توسعه بازار نانو در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تربیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارآفرین و توانمندی از جمله وظایف دانشگاه‌های نسل جدید است تا بتوانند در آینده برای خود کسب‌وکاری پایدار ایجاد کنند.

دانشگاه‌هایی که شکل‌گیری آنها بارها از سوی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته و حرکت کشور به سمت ایجاد نسل سوم دانشگاه‌های کارآفرین را یک ضرورت می‌دانند تا این دانشگاه‌ها در کنار ارائه آموزش‌های تخصصی به دانشجویان، آنها را به سمت کارآفرین شدن و داشتن کسب و کارهای خود هدایت کنند.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز به عنوان یکی از ستادهای مرتبط با دانشگاهیان در تلاش است تا از تربیت صرف دانشجویان در حوزه تئوری دوری و نسلی از فارغ‌التحصیلان اشتغال آفرین و توانمند را به جامعه معرفی کند.

بر همین اساس هم حمایت از شکل گیری استارتاپ‌های دانشجویی در اولویت این ستاد قرار دارد و تا امروز ۳۵ استارتاپ و ۶۰۰ هسته فناور توسط دانشجویان به ثبت رسیده است. نیروهایی که توان دانشی و تخصصی ایجاد شغل دارند. این افراد نه تنها منتظر جذب در بازار کار نمی مانند بلکه در کنار درآمدزایی برای خود؛ کارآفرینی هم می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha