۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84963596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان توطئه های دشمنان را با زمان شناسی خنثی می کنند 

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانشجویان زمان را به خوبی می شناسند و توطئه های دشمنان اسلام را در این برهه حساس خنثی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حجرگشت روز چهارشنبه ضمن تبریک روز دانشجو در دیدار با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان البرز از مطالبه گری و زمان شناسی به عنوان شاخصه های اصلی جنبش دانشجویی پویا یاد کرد و افزود: مطالبه گری از مسوولان در خصوص نارسایی ها و زمان شناسی نسبت به توطئه های دشمنان از ویژگی های اصلی جنبش دانشجویی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای دانشجو که در راستای اعتلای ایران اسلامی، آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی که جان عزیز خود را فدا کردند، گرامی می داریم.
وی یادآور شد: مسوولان استان در پاسخ به مطالبات مردمی و شما دانشجویان عزیز، شبانه روز در حال تلاش هستند.
حجر گشت با اشاره به اینکه علم، جهاد و تقوا سه ویژگی ممتاز دانشجو هستند، گفت: دانشجو معلمان استان البرز با بصیرت، آگاهی و دشمن شناسی در واقع نه بزرگی به تبلیغات سنگین دشمنان داده اند.
وی تصریح کرد: گفتمان امروز دانشجویان نشان از بلوغ فکری و رشد و نبوغ این عزیزان است و ما را امیدوار می کند که انبوهی از دانشجویان در سطح کشور وجود دارد و آینده ای امیدآفرین برای کشور رقم خواهد خورد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ۱۶ آذر را یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی بر جوانان سرافراز و آینده آفرین دانست و عنوان کرد: استکبار ستیزی با جنبش دانشجویی گره خورده‌ است.
حجرگشت بیان داشت: رشد پرشتاب کشور و همچنین توانمندی‌های متنوع و گسترده ایران امروز در بستر دانشگاه‌ها و کار علمی استاد و دانشجو رقم خورده‌است و این حرکت پیشروانه و امید آفرین، روز به روز بر شتاب آن افزوده خواهد شد و حرکتی توقف ناپذیر است.
دانشجویان اجازه نمی دهند روح استکبار ستیزی از آنان سلب شود


رییس دانشگاه فرهنگیان استان البرز در این دیدار گفت: دانشجویان موتور پیشران توسعه و پیشرفت کشور هستند که با هوشیاری و آگاهی، توطئه های دشمن را خنثی کرده و اجازه نمی‌دهند که روح استکبارستیزی از آنان سلب شود.

دانشجویان توطئه های دشمنان را با زمان شناسی خنثی می کنند 


مسلم قبادیان افزود: ۱۶ آذر یادآور واقعه‌ای مهم و تاریخی در سال ۱۳۳۲ است که در آن جمعی از دانشجویان در اعتراض به حضور نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا در ایران به خاک و خون کشیده شدند تا حرکت ضد استکباری دانشجویان شکل گرفته و امروز به حرکتی منسجم، دارای هویت و مقتدر در مقابله با استکبار تبدیل شود.
وی اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام با علم کامل به این که پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در سایه تلاش های دانشجویان متعهد و متخصص حاصل می‌ شود، وارد میدان کارزار مقابله با دانشگاهیان و دانشجویان شده و عصبانیت خود را از این پیشرفت‌ها آشکار کرده اند.

قبادیان خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با وجود تمام تهدیدها، تحریم‌ها و تبلیغات منفی در سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری، به لطف تلاش و همت دانشجویان بیدار و آگاه، در مقابله با دشمن در حوزه‌های مختلف علمی وارد شده و در این مسیر، به دستاوردهای عظیمی در فتح قله‌های رفیع علمی جهان دست یافتند که این امر، خشم دشمنان را از جامعه علمی، نخبه و دانشگاهی بیشتر کرد.
وی با بیان اینکه دشمن با ترور شخصیت‌های علمی تلاش کرد تا حرکت همراه با شتاب دانشگاه‌های کشور در توسعه کشور را کاهش دهد، افزود: امروز دشمنان تلاش دارند تا استکبارستیزی، آرمان‌خواهی و مطالبه گری دانشجویان را متزلزل کنند.
رییس دانشگاه فرهنگیان استان البرز ادامه داد: جامعه دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان در کنار سایر مردم، دوستدار ایران اسلامی هستند و با تمام توان تلاش می‌کنند که موجبات سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.
دانشگاه فرهنگیان استان البرز ۲ هزار دانشجو معلم دارد.

در این دیدار دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان البرز نیز به بیان دیدگاه های خود در زمینه مطالبات دانشجویان و نگاه ولایت مدارانه خود در خصوص مسائل جامعه پرداختند.

۱۶ ماه آذر به یاد سه شهید دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران  شهید شدند، روز دانشجو نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha