۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84964221
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری:رفع مشکلات فرهنگیان از اولویت دولت است

شهرکرد - ایرنا-استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌هایی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات معلمان یادآور شد: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت رفع مشکلات فرهنگیان است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمان جایگاه بالایی در نظام تعلیم وتربیت و همچنین در کشور دارند، افزود: معلمان حافظ استقلال کشور هستند و حفظ منزلت معلمان از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است و در دولت سیزدهم گام‌هایی بلندی در راستای حل مشکلات فرهنگیان برداشته شده است.

وی به اجرای شدن طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بر روی ریل تحول قرار گرفته است،.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه معلمان از اقشار وفادار به نظام هستند، گفت: معلمان در پیشرفت کشور نقش محسوس دارند و در طول بیش از چهار دهه گذشته در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادند تا توطئه‌های دشمن خنثی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جمله وظایف معلمان است و باید بر اساس نقش تربیتی که برای نسل آینده انقلاب دارند به تبیین این بیانیه در مدارس و براساس بومی‌سازی منطقه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در شکل‌گیری تمدن نوین نقش ویژه دارد، گفت: گام دوم انقلاب مظلوم و مغفول مانده و باید فعالیت‌هایی در راستای بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، جامعه‌شناسی و روانشناسی در مدارس انجام شود.

حیدری با بیان اینکه حجم تبلیغات دشمن بر علیه جمهوری اسلامی بالا است، افزود: معلمان باید نقش بصیرت‌افزایی داشته باشند و با دشمن‌شناسی سبک زندگی ایرانی- اسلامی را ترویج کنند تا اجازه داده نشود که جوانان و نوجوانان و در ادامه سایر افراد جامعه فریب تبلیغات دشمن را بخورند.

حیدری افزود: دانش‌آموزان به‌عنوان قشر اثرگذار در جامعه در زیر چتر تربیتی فرهنگیان قرار دارند و معلمان وظیفه خطیری برای آموزش و تربیت این قشر برعهده دارند و باید برنامه‌های ویژه تربیتی برای این قشر برگزار شود.

وی اظهار داشت:در دوران کرونا به دلیل مجازی شدن کلاس‌های درس معلمان و دانش‌آموزان نتوانستند از یکدیگر بهره‌مند شوند و شاهد تاثیرات مخرب فضای مجازی برای دانش‌آموزان بودیم.

به گفته وی، معلمان پیشتاز جهاد تبیین هستند و در دنیای امروز که شاهد گسترش علم و فناوری هستیم نقش و اهمیت نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت کشور باید مشخص شود و نظام تعلیم و تربیت از راهبردی‌ترین وزارتخانه‌های کشور است.

وی اظهار داشت: معلمان در تراز انقلاب اسلامی باید روحیه تبیین‌گری و استدلال داشته باشد و بتواند به سوالات دانش‌آموزان پاسخ دهند و با تولید فکر مسیر درست و روشن را به دانش‌آموزان نشان دهند و ادامه دهنده مسیر شهدا باشند تا دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند و دشمن نتواند با استفاده از فضای مجازی، ماهواره به قلب جوانان وارد شود.

وی بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این سند باید نقشه راه آموزش و پرورش باشد.

حیدری گفت:چهارمحال وبختیاری در دولت سیزدهم به کارگاه فعال تبدیل شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دو لت سیزدهم به محرومیت‌زدایی توجه ویژه شده است، گفت: استان در دولت سیزدهم به یک کارگاه فعال تبدیل شده و با اجرای کار جهادی محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف در اولویت قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به اهمیت اختصاص اعتبار به آموزش و پرورش در راستای برقراری عدالت آموزشی گفت: امسال ۲۰ درصد اعتبارات استانی به آموزش و پرورش استان اختصاص داده شد.

به گفته وی، امسال برای رفع مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش و ارتقاء جایگاه نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه صورت گرفت و در سفر رییس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی به استان در حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به استان حذف مدارس کانکسی و جایگزین کردن مدارس استاندارد در دستور کار قرار گرفت و که با همکاری بنیاد برکت تمام م دارس کانکسی استان حذف شود.

وی بر ریشه‌کنی بی‌سوادی و انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی استان تاکید کرد و گفت: پیوند اولیاء و مربیان حضور خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش برای حل مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.

حیدری با تاکید بر اینکه توجه به تخلیه هیجانات جوانان و دانش‌آموزان باید یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد، افزود: در نظام تعلیم و تربیت باید فضاهای برای تخلیه هیجانات دانش‌آموزان فراهم شود و با برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و علمی و پژوهشی در مدارس فضای تربیتی و تخلیه هیجانات توسعه داده شود تا دانش‌آموزان از گرایش به سمت فضای مجازی تولید شده توسط دشمنان دوری کنند..

وی اظهار داشت: در سالجاری احداث ۴۱ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان آغاز شده که از این تعداد ۳۱ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افتتاح شده است.

استاندار چهارمحال وبختیاری بر برگزاری مسابقات مختلف علی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی و معنوی در مداس استان تاکید کرد و گفت: معنویت در مدارس و ادارات آموزش و پروش استان باید توسعه پیدا کند.

وی به تکمیل طرحهای نیمه تمام در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ۳۱۲ طرح در هفته دولت در استان افتتاح شد و تعداد قابل توجهی طرح نیز در دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

حیدری اظهار داشت: در سفر هیات دولت به استان مصوبات خوبی و کارهای خوبی انجام شد که رفع مشکلات مردم در مناطق محروم و دور افتاده در اولویت قرار دارد.

وی افزود: درسالجاری نرخ بیکاری بر اساس آمار مرکز آمار ایران ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از هم اکنون استان از مقام دوم بیکاری در سطح کشور به مقام ۱۲ رسیده است که این امر با جذب تسهیلات و تبصره‌ها ،و اعتبارات عمرانی محقق شده است.

وی به فعال شدن فعالیت‌های عمرانی مختلف از جمله راهسازی، مسکن، راه‌آهن و کشاورزی در سطح استان از دیگر دستاوردها و برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: امیدآفرینی و اطلاع رسانی فعالیت‌ها باید انجام شود تا مردم با عملکرد دولت َآشنا شوند و امید در جامعه توسعه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha