دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ جهان در حوزه پژوهش را دارد

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این دانشگاه در حوزه پژوهش با ۱۱ پله صعود از رتبه ۲۳ جهانی به رتبه ۱۲ رسیده است.

به گزارش ایرنا، «محمدنبی احمدی» روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان با تبریک هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: پژوهش نیروی محرکه علم است و اگر پژوهش نباشد علم به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه پژوهشگران علمی این دانشگاه جزو یک درصد برتر کل جهان هستند یادآور شد: ۱۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی همچنین جزو پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر کل جهان شده اند.

وی با بیان اینکه خروجی علم، دانش و پژوهش باید منجر به حل مسائل جامعه و رفاه و توسعه شود، افزود: دانش و پژوهش در صورتی مؤثر واقع خواهد بود که بتواند راهگشای مشکلات جامعه باشد و منجر به اشتغالزایی و درآمدزایی شود.

وی یادآور شد: متاسفانه آنچنان که باید مسیر تبدیل پژوهش به ثروت و اشتغال طی نشده و همچنان نیازمند تلاش و هم افزایی بیشتر در این راستا هستیم.

یکی از اساتید دانشگاه رازی نیز با بیان اینکه جایگاه کشورمان در علم و فناوری جایگاه ویژه ای در جهان است افزود: در کشوری که با این همه مشکلات و تحریم ها مواجه است با این وجود از نظر علمی در این سطح و جایگاه ویژه قرار گرفته است.

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ جهان در حوزه پژوهش را دارد


دکتر شمسی پور یادآور شد: در حکومت پیشین شاخص ترین مرتبه علمی در کل کشور چاپ تنها ۷۱۰ مقاله پژوهشی بود اما امروزه این رقم به ۸۰ هزار مقاله در سال رسیده است که با این پیشرفت توانسته رتبه ۱۵ را در دنیا کسب کنیم.

وی افزود: پیشرفت در شاخه های مختلف در کشور ما بسیار زیاد بوده است به طوری که در گذشته شاید هم ردیف کشور عراق بودیم اما امروزه سه تا چهار درصد علم جهان را در اختیار داریم.

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ جهان در حوزه پژوهش را دارد


وی تاکید کرد: با توجه به مدت زمان اندکی که علی رغم وجود مشکلات فراونی که در کشور داشتیم ولی بسیار پیشرفت علمی خوبی را طی کرده ایم.

شمسی‌پور از عملکرد ضعیف آموزش و پرورش اظهار نارضایتی کرد و کلاس های کنکور را از بلاهای مملکت دانست که تبدیل به قطب های ثروتی در دست بعضی از افراد شده است.

در ادامه این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه ها، مراکز آموزشی و دستگاه های اجرایی استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ جهان در حوزه پژوهش را دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha