۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84965283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبدکاووس: روحیه ایثار و فداکاری مهمترین دستاورد فرهنگی انقلاب است

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس روحیه ایثار و فداکاری حاکم بر مردم را مهمترین دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: دفاع مقدس جلوه‌گر این روحیه مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس با اشاره به گلایه لطیف رهبر معظم انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهارداشت: تقویت روحیه «ما می‌توانیم و اعتراض به غرب» از دیگر دستاوردهای فرهنگی انقلاب است و فرهیختگان عضو این شورا وظیفه هدایت فرهنگی جامعه را بر عهده دارند.

وی افزود: ملت و دانشمندان ایرانی در هیچ زمانی حرفی از "ما نمی‌توانیم" نمی‌زنند و این مساله به یکی از بزرگترین جلوه‌های فرهنگ عمومی کشور تبدیل شده است.

امام جمعه گنبدکاووس مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور برشمرد و گفت: باید مطالبه‌گری فرهیختگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب مهندسی فرهنگی به سمتی جهت داده شود که بتوان به کمک پایه‌های فکری انقلاب یعنی گفتمان امام راحل و جوانان فعال «فرهنگ و روحیه انقلابی» را بار دیگر تجدید کرد.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به آخرین تلاش‌های دشمن برای اعلام فراخوان عمومی برای حضور مردم در خیابان‌ها در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه، گفت: توجه نکردن ملت انقلابی به این فراخوان و خالی بودن خیابان‌ها در این روزها نشان از نزدیک شدن این مار تزویر به مرگ خود دارد و آنانی که به دنبال چاه کندن برای ایران بودند مثل انگلیس امروز خود با بالاترین اعتراضات مردمی در ۱۰۰ سال اخیر دست به گریبان هستند و در آلمان هم پلیس خانه به خانه در جستجوی افرادی است که اعتراض کردند.

وی به دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: این دیدار و زهد و تقوای آیت الله سیستانی در این حرکت برای جایگاه مرجعیت شیعه بسیار مهم و با ارزش است.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین درگذشت رستم قاسم وزیر سابق راه و شهرسازی به عنوان یکی از سرداران شجاع دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت و بیان کرد: بذرپاش به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی از چهرهای انقلابی کارآمد است که می‌تواند وعده دولت را در ساخت چهار میلیون مسکن برای محرومان محقق کند.

وی همچنین با گرامیداشت دهه اول فاطمیه، گفت: حضرت زهرای اطهر(س) به دلیل نوع عملکرد و خصوصیات رفتاری و شخصیت‌شان، از جایگاه بالایی در میان مسلمانان برخوردار هستند و طبق روایات از بزرگان دینی توسل به ایشان گره‌گشای خیلی از مشکلات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha