۲ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84978092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبدکاووس: مردم ایران مراقب دوقطبی‌سازی دشمنان باشند

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به جنگ ترکیبی استکبار جهانی به‌خصوص آمریکا علیه انقلاب و ملت ایران اسلامی گفت: دشمن در این جنگ به‌ دنبال ایجاد فاصله بین گروه‌های مختلف مردم با یکدیگر و با حاکمیت است که مردم باید مراقب این دوقطبی‌سازی‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گنبدکاووس گفت: تلاش دشمن برای دوقطبی‌سازی در قالب‌های مختلف از جمله بی‌حجابی و عریانی، هتک حرمت به مقدسات و شهدا و نیز توهین و افترا به مقامات صورت می‌گیرد که برخی افراد فریب خورده هم با دشمن همراهی می‌کنند.

وی با تاکید برضرورت هوشیاری مردم نسبت به دو قطبی‌سازی دشمنان، افزود: آنگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ فرمودند، دست دشمن یعنی آمریکا در حوادث و اغشاشات اخیر نمایان شد و آحاد مختلف مردم بویژه نسل جوان باید این دست دشمن را ببینند و فریب او را نخورند.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: رهبر انقلاب در این دیدار همچنین برضرورت مطالعه تاریخ معاصر انقلاب اسلامی و خیانت‌های دشمنان علیه آن تاکید داشتند که باید این توصیه رهبری از سوی مردم بویژه نسل جوان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آثار حوادث و اغشاشات اخیر بر اقتصاد کشور تصریح کرد: این حوادث ۱۴ هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص ملی آسیب زد که رشد نقدینگی در دست مردم، گرانی‌ کالاها و خودرو و نیز بالارفتن نرخ ارز بخشی از آن است ضمن اینکه دشمن هم از همین ابزار در جنگ ترکیبی استفاده می‌کند.

خطیب جمعه گنبدکاووس به تلاش دولت سیزدهم برای الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کارها نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام دولت که تاکنون ۸۰ درصد آن فراهم شده به دولت در مبارزه با فساد و رانت و جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی کمک می‌کند.

حجت الاسلام ترابی با خرسندی از شروع دور دوم سفرهای رییس جمهور به استان‌ها، افزود: سفر اخیر آیت الله رییسی به خراسان جنوبی که با استقبال باشکوه مردم مواجه شد، نشان‌دهنده شجاعت رییس جمهور و اهتمام دولت به تحقق شعارها و خدمت به مردم بدون توجه به صحبت‌ گروه‌های جناحی و سیاسی است.

وی به درخواست وزیران برخی کشورهای اروپایی برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای (برجام) اشاره کرد و گفت: این کشورها که مذاکرات را به سبب برخی آشوب‌ها و اغتشاشات در کشورمان متوقف کرده بودند، فکرهای باطلی در سر داشتند، اکنون درخواست ادامه مذاکرات را دارند که البته دست و موضع ایران در این دور از مذاکرات به سبب برچیدن دوربین‌های نظارتی آژانس و دست یابی به غنی سازی ۶۰ درصدی، برتر خواهد بود.

حجت الاسلام ترابی همچنین به حوادث کشور اردن، ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین، سخنان فرمانده سپاه قدس و فرمانده فضاهوای سپاه پاسداران در خصوص جایگاه قدرت نظامی ایران اشاره کرد و با گرامیداشت چند مناسب پیش رو از جمله ۹ دی روز بصیرت، ۱۳ دی سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ۱۲ دی سالروز شهادت جمعی از مردم گنبدکاووس توسط رژیم طاغوت در شهر گالیکش خواستار حضور پرشور مردم در این مناسبت‌ها شد.

امام جمعه گنبدکاووس با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، به بازگشت ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس به آغوش ملت اشاره کرد و از مردم خواست در مراسم‌های عزاداری دخت نبی مکرم اسلام(ص) و نیز تشییع ۴۰۰ شهید گمنام اخیر حضوری فعال داشته باشند.

به گفته وی، قرار است روز یکشنبه هفته آینده مراسم تشییع و وداع با یکی از ۴۰۰ شهید گمنام در گنبدکاووس برگزار شود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

امام جمعه گنبدکاووس: ابعاد جنگ ترکیبی دشمن برای مردم تبیین شود

امام جمعه گنبدکاووس: روحیه ایثار و فداکاری مهمترین دستاورد فرهنگی انقلاب است

هدف دشمن مشروعیت بخشیدن به اقدامات اغتشاش‌گران است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha