۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84965319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول:بصیرت مردم در همراهی نکردن اغتشاشگران قابل تقدیر است

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان برای تشویق مردم برای اغتشاش گفت: بصیرت مردم در همراهی نکردن اغتشاشگران قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) بر ضرورت تحلیل واقعی و مستند از اتفاقات اخیر تاکید کرد و افزود: اغتشاشات در ایران دستوری از طرف دشمن برای مغشوش معرفی کردن ایران بود.
وی بیان کرد: این در حالی است که ایران به اقتدار معرفی شده و توانسته غرب آسیا را از اقدامات بی ثبات ساز نجات دهد. ایران اسلامی توانسته نقش خود را به عنوان عامل ثبات و امنیت منطقه به خوبی بازی کند و سعی کرده نگذارد دشمن آرامش منطقه را بر هم زند.
وی افزود: در زمان شاه، ایران از طرف آمریکا به عنوان ژاندارم منطقه ایفای نقش می کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی این وضعیت دگرگون شد.
امام جمعه دزفول بیان کرد: موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک آمریکا اعلام کرده، جمهوری اسلامی توانسته موازنه قدرت را در خاورمیانه به نفع خود تغییر دهد این نشان می دهد دشمنان ما به شدت از ایران قوی و مقتدر واهمه دارند و دنبال بی ثبات نمایی در ایران هستند و رسانه‌های دشمن شبانه روز ناامنی و تغییر نظام را در ایران القا می کنند که این موضوع برای برخی توهم شده و باورشان شده است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی به کابوس غرب از آینده اقتصادی ایران نیز اشاره کرد و افزود: طبق آمار، ایران پس از تحمل یک دوره به نسبت طولانی رکود اقتصادی، وارد دوره رشد شده که این رشد تدریجی است.
امام جمعه دزفول افزود: صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ایران را در سال ۲۰۲۲ ایران پنج درصد و در سال ۲۰۲۵، هفت درصد اعلام کرده که این میزان از متوسط رشد جهانی بیشتر خواهد بود؛ ممکن است این سوال پیش آید که چرا مشکلات اقتصادی داخلی حل نمی شود که باید گفت گرانی، بیکاری جوانان، مسکن و رشد اقتصادی باید با مدیریت جهادی و انقلابی ضمیمه شود.

وی ادامه داد: مسوولان دلسوز، کارآمد و جسور می توانند از این رشد اقتصادی استفاده و مشکلات را حل کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: در دولت های پیشین، مدیران ناکارآمد، ضعیف و در مواردی خائن و نفوذی در مجموعه ها جای گرفتند که عوض کردن آنها هم کار آسانی نبود ولی نباید ناامید شد بلکه باید با تدبیر و دوراندیشی برای حل مشکلات جامعه اقدام کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به ظرفیت شرکت های تولیدی در اقتصاد اسلامی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تولید داخلی را برای مبارزه با گرانی، ایجاد اشتغال جوانان و قطع وابستگی به خارج در مواد اولیه کارخانه ها افزایش دهیم، چون هر کشوری با تلاش به پیشرفت رسیده است.
وی بیان کرد: جوانان فقط به دنبال کار اداری هستند و کمتر به فکر کارآفرینی و تولید هستند؛ دشمن هم برای به میدان آوردن مردم به این اغتشاشات اخیر از مشکلات اقتصادی استفاده کرد، البته مردم نسبت به مشکلات اقتصادی گله مند هستند ولی با وجود تهدید بازاریان و تبلیغات گسترده ای که شد مردم با آنها همراه نشدند.
وی افزود: مردم اعتراض را قبول دارند ولی اغتشاش را قبول ندارند، حرکت بصیرت مند مردم که با اغتشاشگران همراه نشدند جای تشکر دارد.
وی از مسوولان خواست تا تلاششان را برای حل مشکلات اقتصادی مردم در اولویت کاری خود قرار دهند و هرچه در توان دارند برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.
خطیب جمعه دزفول همچنین گفت: ۹ کشور به طور مشترک در خصوص نقض حقوق زنان در ایران بیانیه دادند؛ دشمن کوتاه نمی آید، و در همه عرصه ها جنگ تمام نما دارد و حتی در جام جهانی فوتبال در قطر نیز ورود کردند.
وی افزود: پروژه عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز با شکست روبه رو شد و فهمیدند چقدر در کشورهای عربی منفور هستند که نشانه این جنگ و نبرد گسترده است.
امام جمعه دزفول ۱۶ آذر روز دانشجو را نیز گرامیداشت و گفت: دشمن در بزرگداشت ۱۶ آذر خیلی تلاش کرد اما مسوولان به دل دانشگاه ها رفتند و اجازه ورود دشمن را ندادند؛ آمریکایی که خودش عامل به شهادت رساندن سه دانشجوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ بود از مردم خواست برای گرامیداشت ۱۶ آذر در دانشگاه ها آشوب کنند، آنها خیلی نادان هستند و هیچ سابقه ای جز ظلم و غارت اموال بیت المال در ایران ندارند، از برکات حوادث اخیر رو شدن دست دشمنان است.
وی بیان کرد:در روزهای گذشته، افرادی که به دنبال براندازی نظام آلمان بودند در اقدامی گسترده دستگیر شدند؛ در انگلیس نیز آنچه بی بی سی یاد جوانان می داد همان بلا بر سر خودشان آمد و اعتصابات گسترده ای در این کشور روی داد و در واقع دشمنان هرچه علیه کشورمان کردند به خودشان برگشت.
وی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بازنگری در عملکرد شورا و آسیب شناسی در این خصوص را گوشزد کردند زیرا مساله فرهنگ در کشور بسیار اساسی است و به دلیل کم توجهی ها، معضلات فرهنگی گسترده ای داریم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین از مردم فهیم و شهیدپرور دزفول به خاطر حضور گسترده در آیین تشییع شهید جلیل نوری که پس از ۳۸ سال پیکرش به وطن بازگشت تشکر کرد.
وی همچنین از مصوبه شورای تامین در توقیف اتومبیل های مدل بالا که در یک خیابان دزفول برای مردم مزاحمت می کردند تشکر کرد.
خطیب جمعه دزفول ایام فاطمیه اول را به ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تسلیت گفت و خواندن کتاب کشتی پهلو گرفته درباره زندگی حضرت فاطمه (س) که تا الان ۵۶ بار تجدید چاپ شده را به نمازگزاران توصیه کرد.
وی همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت آیت اله دستغیب سومین شهید محراب به دست منافقان کوردل را گرامیداشت و گفت: ابعاد شخصیتی این عالم وارسته شناخته نشده که باید به نسل های بعد منتقل شوند تا دستخوش فراموشی قرار نگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha