حمایت از واحدهای کوچک و فعال کردن واحدهای راکد ماموریت کلان این سازمان است

یاسوج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۲ ماموریت کلان و اساسی دارد که شامل حمایت از واحدهای کوچک و متوسط صنعتی و فعال کردن واحدهای راکد است.

به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امروز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در رابطه با فعال کردن واحدهای راکد سربلند بیرون آمده و تا توان داشته نسبت به این مهم اقدام کرده است.

وی افزود: هر واحد صنعتی یک چرخه عمر دارد و در سال های اخیر، تحریم های مختلف به این رکود دامن زد، اما در دولت سیزدهم گام های خوبی برای احیای آن ها برداشته شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: باید زیرساخت هایی از جمله آب، برق، اینترنت و گاز شهرک‌های صنعتی توسط دولت تامین شود تا شهرک های صنعتی استان ها توان رقابت با دیگر استان ها را داشته باشند و قیمت تمام شده محصول در استان ها پایین بیاید.

رحیمی ابراز داشت: خوشه‌های صنعتی یکی دیگر از موضوعات مهم است و باید در کهگیلویه و بویراحمد همچون سایر استان ها پیگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود زمین در این استان، با زمین‌های با مساحت کوچک‌ تر کار توسعه نواحی و شهرک های صنعتی آغاز تا از منابع موجود استفاده بهینه شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: در ۳۱ استان کشور تنها ۹ منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که کهگیلویه و بویراحمد یکی از آنهاست و باید این منطقه ویژه اقتصادی فعال شود.

رحیمی اضافه کرد: نزدیکی استان کهگیلویه و بویراحمد به دریا، این منطقه ویژه اقتصادی را ویژه تر کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از جمعیت کشور را داراست اما سرمایه‌های غنی بسیاری دارد به گونه ای که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور متعلق به این استان است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: در زمینه آب، روان‌آب‌ها و جنگل ها و میزان بارندگی وضعیت منحصر به فردی داراست و به نوعی کهگیلویه و بویراحمد شمالی در جنوب کشور است.

رحیمی ادامه داد: همه زاگرس در بسیاری از شاخص ها بر خلاف ظرفیت عظیم انسانی، نفت و گاز و جنگل عقب مانده اند که باید تلاش ها برای ارتقا این وضعیت دوچندان شود.

به گزارش ایرنا، در پایان این آئین سهیل مرادی نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد و از خدمات سید هاشم موسوی جهان‌آباد مدیرعامل پیشین قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha