رویکرد دولت سیزدهم حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است 

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: رویکرد اصلی دولت سیزدهم حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل شرکت شهرک های صنعتی شماره یک ساری برگزار شد، افزود: دولت سیزدهم به دنبال رفع موانع و مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی است و به طور حتم نیز متناسب با نیازها نسبت به تقویت آنها اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد: نگاه ما به مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی حل مشکلات است و سیاست قطعی دولت نیز همین است.
استاندار مازندران افزود: حل مسائل مختلف بدون حضور مردم و تشکل های مردمی میسر نیست و امروز در سایه تعامل دولت و بخش خصوصی باید این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به توطئه های دشمنان در ضربه زدن به انقلاب گفت که مردم نیز با حضور در عرصه های مختلف وفاداری خود را با نظام اسلامی به اثبات رساندند.
به گفته حسینی پور مشکلات شهرک های صنعتی در قالب گزارشی که توسط مسئولان دستکاه های اجرایی ذیربط ارایه می شود حتما رصد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در هیچ شهرک صنعتی نباید واحد تعطیلی داشته باشیم، اضافه کرد: در شهرک صنعتی شماره یک ساری ۳۴ واحد تعطیل هستند که نسبت به تعیین تکلیف این واحدها باید اقدام شود.
استاندار مازندران گفت: شهرک‌های صنعتی که در جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان در خط مقدم تولید تلاش شبانه روزی دارند، متعلق به مردم هستند و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی توجیه پذیر نیست.

وی افزود: برخی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی به علت اختلاف شرکا تعطیل است که به هیچ عنوان منطقی نیست و واحدهایی هم که نیازمند تسهیلات هستند باید شناسایی و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرد.
حسینی پور ادامه داد: نظام اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد و شهرک های صنعتی نیز در خط مقدم جبهه تولید شبانه روزی در حال تلاش هستند.
وی، بر لزوم احیای ۳۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد مستقر در شرکت شهرک های صنعتی شماره یک ساری تاکید کرد و گفت: این واحدها پس از رفع مشکل در کمترین زمان باید دوباره احیا شوند.

رویکرد دولت سیزدهم حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است 

استاندار مازندران گفت: واحدهایی که نیاز به دریافت تسهیلات دارند باید شناسایی و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.

حسینی پور همچنین بر لزوم تامین مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی تاکید کرد و در بخش دیگر سخنان خود گفت: رویکرد اصلی ما توسعه صادرات است.

استاندار مازندران بر لزوم دانش بنیان کردن محصولات تولیدی تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی باید متناسب با تامین ذائقه ها نسبت به تولید و صادرات محصولات دانش بنیان اقدام کنند.
وی ادامه داد: مازندران برای فروش برنج مشکل دارد و علت آن این است که دولت با هدف تنظیم بازار نسبت به واردات برنج اقدام کرد و این در حالی است که برنج هندی ۴۰ درصد کمتر از قیمت برنج پرمحصول مازندران در بازار به مشتریان عرضه می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود: اگر نتوانیم در حوزه دانش بنیان با رقبای دیگر کشورها رقابت کنیم محکوم به شکست خواهیم بود.
حسینی پور تصریح کرد: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی باید نسبت به دانش بنیان کردن محصولات تولیدی و تعیین کارگروه ویژه برای تحقق این مهم اقدام کنند.
استاندار مازندران گفت: باید شرایطی فراهم شود تا با تولید محصولات دانش بنیان از صادرات عقب نمانیم.
وی افزود: دولت رشد هفت و نیم درصدی را برای مازندران در نظر گرفت و با تشکیل ستاد رشد اقتصادی در استانداری اقداماتی نیز در این زمینه انجام شد.

رویکرد دولت سیزدهم حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است 
استاندار مازندران ادامه داد: بنگاه های اقتصادی در رشد اقتصادی می توانند نقش فعالی ایفا کنند و نیازمند این هستیم با استفاده از ظرفیت و امکانات موجود، مازندران را توانمند کنیم.

حسینی پور اضافه کرد: در شرایط فعلی بخش خصوصی می تواند بخشی از مشکلات موجود را رفع کند و توسعه فعالیت های دانش بنیان در واحدهای تولیدی و صنعتی باید مورد توجه بیش از پیش سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

استاندار مازندران از صادرات نخستین محموله برنج مازندران فردا به مقصد مسکو خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، الگو و نمونه های کشت برنج در مازندران باید اصلاح شود.

وی از تلاش برای راه اندازی زباله سوز ساری در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در مازندران از ۱۸۶ واحد تولیدی و صنعتی که در تملک بانک بودند ۱۱۷ واحد از تملیک بانک ها خارج شده است و ۴۰ واحد نیز در مراجع قضایی و ثبتی در حال پیگیری برای خروج از تملک بانک ها هستند.
مازندران ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت یکهزار و ۹۲۳ هکتار دارد. میانگین زمین هر شهرک صنعتی در این استان ۵۰ هکتار است که اغلب آن در مناطق مرکزی و شرق استان قرار دارند.

مازندران محور گردشگری کشور

استاندار مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد این استان در بخش گردشگری گفت : بنا داریم مازندران را به محور گردشگری کشور تبدیل کنیم و مرزهای دریایی خود را با کشورهای همسایه باز کنیم.

حسینی پور اظهار داشت: وقتی گردشگر و توریست وارد مازندران می شود باید برای آن برنامه داشته باشیم ، بسیاری از کشورهای اروپایی گردشگرانشان در مناطق روستایی حضور پیدا می‌کنند و از انها پول می گیرند .

شهرک های صنعتی مازندران مقصد گردشگری

وی گفت: به رغم اینکه در ورودی شهرک‌های صنعتی مازندران مجتمع های مطلوبی داریم و تولیدات خوبی نیز در این واحدهای صنعتی به بازار عرضه می شود ،اما در ورودی شهرک ها المان خوبی نداریم.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: شهرک های صنعتی استان باید برای نصب المان با یکدیگر رقابت کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. باید المان گردشگری در ورودی شهرک های صنعتی که در شان و جایگاه مازندران باشد نصب شود.

وی گفت: برای نصب المان گردشگری در شهرک های صنعتی باید از گروه مشاوران مجرب و با تجربه استفاده کرد و همه شهرک های صنعتی مازندران باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha