۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84967928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه تخت به پرستار در کردستان معادل متوسط کشوری است

سنندج- ایرنا- مدیر اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سرانه تخت به پرستار در استان ۲.۲ است که با متوسط کشوری برابری می کند.

حیدر ایزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به ازای ۲.۲ تخت بیمارستانی یک پرستار وجود دارد، اظهار داشت: سرانه تخت به پرستار در برخی مراکز درمانی استان هم، حدود یک دهم تا ۲ دهم درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

وی اضافه کرد: از نظر کمی و تعداد پرستار مشکلی در استان به چشم نمی خورد و آنچه که به عنوان کمبود یاد می شود به نوع رابطه استخدامی پرستاران بر می گردد.

مدیر اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، بهیار، کمک بهیار، کمک پرستار و حتی فوریت‌های پزشکی زیرمجموعه حوزه پرستاری هستند و از نظر کمی مشکلی نداریم و بسیاری از مطالبات حوزه پرستاری به مسئله استخدام ختم می شود که از شرکتی و طرحی به قراردادی و رسمی تبدیل وضعیت شوند.

ایزدی تاکید کرد: انتظار جامعه پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی کردستان تبدیل وضعیت است که این مساله تابع سیاست‌های وزرات بهداشت است و دانشگاه قصوری در این زمینه ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها کمبود در استان در رده کمک پرستاری است و دانشگاه علوم پزشکی برای برطرف کردن آن برنامه ریزی دارد که امیدواریم به بهترین شکل اجرایی شود.

در حال حاضر ۲۰ بیمارستان دانشگاهی و غیر دانشگاهی در استان کردستان فعال است.

استان کردستان، ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha