۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84968692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۱۲ خوشه صنعتی در استان زنجان برای حمایت از تولیدکنندگان

زنجان – ایرنا – معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از شناسایی ۱۲ خوشه صنعتی در این استان برای حمایت از تولیدکنندگان خبر داد و گفت: عملیات حمایتی و شبکه سازی در تعدادی از این خوشه ها پایان یافته است و برای تعدادی دیگر نیز در دستور کار قرار داد.

افشین جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های فرش بافی، روی، کفش هیدج، چاقو، مسگری، آبزی پروری، زیتون طارم، فرآوری انگور در ابهر و خرمدره، حبوبات در هیدج، ملیله کاری و فرآورده های لبنی در زنجان جزو ۱۲ خوشه صنعتی شناسایی شده در استان است.

وی ادامه داد: خوشه صنعتی به مجموعه ای از واحدهای کسب و کار اطلاق می شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت های یکدیگر، به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می پردازند که از چالش ها و فرصت های مشترک برخوردار هستند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه به مدت حداکثر سه سال خوشه های شناسایی شده تحت پوشش خدمات حمایتی قرار می گیرند، گفت: تا کنون ساختار خوشه های روی، فرش و کفش هیدج در استان خاتمه یافته و این خوشه در اختیار کامل ذینفعان قرار گرفته اند.

جعفری با بیان اینکه اجرای خوشه چاقو نیز در استان در دست اجرا است، گفت: خوشه مسگری در مرحله انتخاب عامل و خوشه آبزوی پروری نیز در مرحله مطالعه امکان سنجی است.

وی افزود: سایر خوشه های شناسایی شده شده نیز پس از اتمام فرآیندهای حمایتی از خوشه های در دست اجرا، در دستور کار اجرایی قرار خواهند گرفت.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان خاطرنشان کرد: در واقع کار اصلی ما در قالب خوشه های صنعتی این است که فعالان یک حوزه بتوانند پس از یک دوره حمایت و شبکه سازی روی پای خود بایستند و در این راستا تسهیلگری های متعددی از مرحله تولید و تا عرضه محصول برای فعالان رشته های مختلف در خوشه های صنعتی انجام می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha