۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85513380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده مجلس: صنعت کفش هیدج نیازمند برندسازی است

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۵
کد خبر: 85513380
نماینده مجلس: صنعت کفش هیدج نیازمند برندسازی است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیاست اما به دلیل نداشتن برند، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد، از این رو برندسازی این صنعت یک ضرورت اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور عیلمردانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از برخی واحدهای تولیدی کفش شهر هیدج که با حضور رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان،‌ سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان برگزار شد به عوامل مختلفی که می تواند در توسعه این صنعت در هیدج موثر باشد اشاره و تاکید کرد: جمعیت شهر هیدج زیر ۲۰ هزار نفر است و می توان مجوز شهرک صنعتی روستایی برای آن صادر کرد که قطعا صدور این مجوز حتی در یکی از روستاهای نزدیک، مزایای زیادی را برای فعالان این صنعت به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، افزایش سرمایه و فعالیت منسجم این صنعت را با هدف کاهش ریسک و هزینه‌هایی مانند بیمه و بازاریابی ضروری دانست و افزود: ایجاد یک شرکت بورسی نه‌تنها مزایای جذب سرمایه و سود سهام را به دنبال دارد بلکه منجر به تجمیع هزینه‌های مالیاتی، حسابداری و هزینه‌های انرژی خواهد شد.

وی افزود: باید به فکر ایجاد نمایشگاه تخصصی دایمی در داخل و کشورهای همسایه باشیم تا مشتری را در این نمایشگاه‌ها با ظرفیت و توانمندی‌های تولیدات خود آشنا و محصولات را عرضه کنیم چون ارزش‌ افزوده صنایع کفش باید به تولیدکننده برگردد نه اینکه تولیدکنندگان با اعلام نرخ‌های مختلف به رقابت با یکدیگر بپردازند و حاشیه سود را به واسطه‌های خارجی واگذار کنند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی معافیت صادرات محصولات نهایی را ضروری دانست و همچنین بر نقش موثر و تعیین‌کننده دفتر وزارت امور خارجه در استان در تحقق اهداف عرضه محصولات در بازارهای جهانی تاکید کرد و افزود: رشد صنعت کفش هیدج مدیون خود مردم این شهر است و اکنون نیز همین مردم پرتلاش می‌توانند با تاسیس شرکت‌ بازرگانی و تمرکز در امر بازاریابی و صادرات موجب گسترش بازارهای فروش این محصول ارزشمند شوند.

نماینده مجلس: صنعت کفش هیدج نیازمند برندسازی است

خلأهای ورود به بازارهای خارجی و جذب سرمایه‌گذار باید برطرف شود

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه زنجان نیز در این بازید ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت بالقوه شهر هیدج در صنعت کفش، اظهار داشت: بنا بر رسالت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تلاش می‌کنیم تا خلاها به ویژه در خصوص معرفی محصولات استان در بازارهای خارجی و همچنین جذب سرمایه‌گذار را پر و جبران کنیم.

مجتبی نادعلی در ادامه به فعالیت‌های مطلوب اتاق بازرگانی زنجان در دوره جدید اشاره و خاطرنشان کرد: سفر اخیر رییس این اتاق به ویتنام به‌منظور تدوین برنامه‌ای سازنده برای توسعه صنعت کفش هیدج بود بنابراین تمامی اجزا بایستی در کنار هم برای تحقق این مهم تلاش کنیم تا کفش هیدج جایگاهش را در سطح ملی و جهانی پیدا کند.

توسعه شهرک صنعتی کفش هیدج در دستور کار است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز در این بازدید، تاکید کرد: ما باید به ظرفیت‌های خودمان بها بدهیم ولی متاسفانه مدام درگیر نداشته‌ها و متمرکز در نیمه خالی لیوان هستیم.

مصطفی الماسی ادامه داد: کفش هیدج تنها ظرفیت منطقه‌ای و استانی نیست بلکه فرصتی بکر برای کل کشور است که ظرفیت تولید ۵۰ میلیونی کفش، امتیاز بزرگ و قابل توجهی برای آن به شمار می رود و با توسعه بازار فروش و عرضه در میادین اقتصادی جهانی ثمرات بسیار خوبی را برای استان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان افزود: متاسفانه با اینکه در تولید کفش حرفی برای گفتن داریم اما در تکمیل زنجیره‌های ارزش آن قدمی برنداشته‌ایم در حالی که امروز کشور ویتنام را دیگر با موضوع جنگ نمی‌شناسند بلکه با آمدن نام کشور ویتنام، انواع مختلف کفش در اذهان مردم متبادر می‌شود.

وی همچنین به پیگیری توسعه شهرک صنعتی کفش هیدج با همکاری محیط زیست اشاره و تاکید کرد: باید بیشترین تمرکز خود را معطوف به توسعه اقتصادی در زیست بوم استان کنیم.

فعالان صنعت کفش هیدج نیز در این بازدید ضمن ارایه دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه توسعه بازار فروش این محصول و همچنین پاره‌ای از مشکلات واحدهای تولیدی بر تقویت صادرات کفش هیدج، تشکیل کارگروه تخصصی، تاسیس شهرک صنعتی تخصصی، واگذاری زمین به تولیدکنندگان واقعی و استقرار نمایندگی‌ اتاق بازرگانی زنجان در شهر هیدج تاکید کردند.

شهر هیدج از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر است که یکی از سه قطب تولید کفش در ایران به شمار می رود و در زمینه تولید کفش بچه گانه مقام اول را در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha