پزشکان بسیجی خراسان شمالی ۶۰ هزار بیمار را به صورت رایگان معاینه کردند

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: پزشکان بسیجی این استان ۶۰ هزار بیمار را در قالب طرح " شهید رهنمون" از ابتدای سالجاری تاکنون به صورت رایگان معاینه کردند.

مسعود شمشیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهاردارد: طرح " شهید رهنمون" با هدف ارایه خدمات آموزشی و بهداشتی به مناطق محروم اجرا می شود و امسال ۶۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرهای این استان برای ارایه خدمات اعزام شده اند.

وی افزود: این گروه های جهادی چهار و پنج نفره در قالب تیم های پزشکی شامل پزشک عمومی، پزشک متخصص زنان و داخلی، اطفال، داخلی، پزشکان فوق تخصص، روانشناس، دندانپزشک، پرستار و کارشناس بهداشت در مناطق محروم استان خدمات رایگان ارایه می دهند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ادامه داد: در این طرح برای تامین مکان، دارو و سایر موارد امدادی از همکاری و مشارکت ارگان‌های مختلف از جمله اداره کل بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های مرتبط استفاده می شود.

وی ادامه داد: سازمان های بیمه گر نیز در برخی از این گروه ها حضور پیدا می کنند و افرادی که تاکنون از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند را زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار می دهند که به هزینه ها کمک خواهد کرد.

اعزام گروه پزشکی به بهکده مانه و سملقان

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: گروه های جهادی پزشکی در تازه ترین خدمات به مناطق محروم هفته گذشته به مردم بهکده رضوی شهرستان مانه و سملقان اعزام شدند که حدود ۲۵۰ نفر از این خدمات رایگان بهره مند شدند.

وی افزود: به طور متوسط برای ویزیت این تعداد از افراد نیازمند حدود ۳۵ میلیون تومان اعتبار هزینه که با مشارکت سازمان تامین اجتماعی استان فراهم شد.

شمشیریان کمبود پزشک در روستاها را از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان این استان دانست و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای ارایه خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان مناطق محروم انجام شده است.

وی گفت: ۱۲ کانون بسیج جامعه پزشکی در شهرستان های استان وجود دارد که در مناسبت های مختلف برای کمک به بیماران نیازمند مناطق محروم اعلام آمادگی می کنند.

شمشیریان اضافه کرد: در این طرح به بیماران نیازمند به خدمات عمومی رسیدگی و بیماران نیازمند به خدمات تخصصی به مراکز درمانی معرفی می شوند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری بیش از ۳۲۰ هزار بسیجی سازمان یافته دارد که بخش زیادی از آنان فعالان صنوف مختلف را در برمی گیرند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha