حدود ۲۸ درصد تصادفات خراسان‌شمالی در جاده آشخانه-جنگل گلستان رخ می‌دهد

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۸ نفر در تصادفات جاده‌ای محور آشخانه-جنگل گلستان جان باختند که این رقم معادل حدود ۲۸ درصد از قربانیان این سوانح استان است.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال بیشترین میزان تصادفات منجر به فوت در پلیس راه چمن بید ثبت شده است به طوری که در محور چمن بید به مینودشت ۲۰ نفر در ۱۲ فقره تصادف فوتی و در مسیر چمن بید به آشخانه فوت ۱۴ نفر در هشت فقره سانحه گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۳ فقره تصادف منجر به فوت ۳۸ نفر در این مسیر بزرگراهی ثبت شده است و در این مدت در این محور ۱۸۱ فقره تصادف جرحی ثبت شد که در آن ۲۳۲ نفر مجروح شدند.

نامناسب بودن جاده در مسیر آشخانه به جنگل گلستان سبب شده است تا رانندگان و کاربران جاده دچار سوانح شوند. پروژه چهار خطه کردن این مسیر به علت مشکلات اعتباری تاکنون کند پیش رفته است.

طرح چهارخطه محور بجنورد- جنگل گلستان به عنوان تنها محور ارتباطی اصلی خراسان شمالی با استان های شمالی کشور با گذشت ۱۴ سال به دلیل کمبود اعتبار همچنان ناتمام مانده است.

پروژه بجنورد-جنگل گلستان بخشی از بزرگراه بهشهر – گرگان – آزادشهر – بجنورد – قوچان است.

کاهش فوتی تصادفات در جاده های استان

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه امسال ۱۳۷ نفر در ۱۰۸ فقره تصادف جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت یکهزار و ۳۳۴ فقره تصادف منجر به جرح در جاده های استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش دارد.

سرهنگ اسپیدکار گفت: شمار مصدومان این سوانح هم یکهزار و ۶۳۰ نفر است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش دارد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: درمجموع در این مدت ۲ هزار و ۶۳۶ فقره تصادف در جاده های استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش یافته است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha