تصادفات درون شهری خراسان شمالی ۵۶ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راهور خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۸۳ مورد تصادف درون شهری در ۹ ماهه سالجاری در این استان به وقوع پیوست که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش یافت.  

سرهنگ احمد خندانی مقدم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت ۲۴۷ هزار و ۵۸۳ مورد اخطاریه در سطح استان صادر شده که به نسبت سال قبل ۲ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۱۱۸ مورد از این اخطاریه ها مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی و ۴۳ هزار و ۳۰۳ مورد نیز مربوط به عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است، تصریح کرد: در همین مدت ۱۲ هزار و ۸۶۱ مورد از اخطاریه های صادر شده مربوط به استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بوده که به نسبت سال قبل یک درصد رشد داشته است.

سرهنگ خندانی مقدم افزود: در این بازه زمانی چهار هزار و ۶۶۹ دستگاه خودرو و ۲ هزار و ۴۰۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در سطح استان توقیف و راهی پارکینگ شد.

رییس پلیس راهور خراسان شمالی با تاکید بر اینکه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر خواهد شد، از شهروندان و رانندگان خواست تا توصیه های پلیس در حوزه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

افزایش ۲۹ درصدی تصادف های منجر به فوت درون شهری

وی در ادامه عنوان کرد: ۹ ماهه امسال ۴۵ نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش دارد.

خندانی مقدم با اشاره به اینکه در این مدت ۲ هزار و هفت مورد تصادف جرحی در استان به وقوع پیوسته است افزود: در اثر وقوع تصادفات جرحی ۲ هزار و ۳۸۲ نفر مجروح شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ خندانی مقدم به تصادفات خسارتی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، سه هزار و ۵۵۳ مورد تصادف خسارتی در حوزه درون شهری به وقوع پیوست که این رقم در مقایسه با سال قبل ۶۵ درصد افزایش دارد.

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha