۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84970895
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری میزبان پنج شهید گمنام است

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 84970895
چهارمحال و بختیاری میزبان پنج شهید گمنام است

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در کشور گفت: این استان ۲۹ آذرماه میزبان پنج شهید گمنام است.

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز پنجشنبه در شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آیین استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت ذاتی تمامی دستگاه‌های برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: مقاومت و استکبارستیزی جزو آموزه‌های دینی و گفتمان ناب امامین انقلاب اسلامی است.

حسین‌میرزایی عقب‌نشینی از استکبارستیزی را باعث هجوم دشمن دانست و صریح کرد:شاخص اصلی مقاومت در جهان اسلام شهید سپُهبد حاج قاسم سلیمانی است و بالندگی اسلام و ایران نیاز به در اولویت گذاشتن استکبارستیزی دارد.

وی یادآور شد: در آستانه هفته بصیرت و روز مقاومت در ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سپُهبد حاج قاسم سلیمانی و میزبانی چهارمحال و بختیاری از شهدای گمنام، ۱۶ آذرماه امسال فضای دانشگاه‌های استان معطر به وجود پیکر یک شهید گمنام شد.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه به جهاد تبیین اظهار داشت: تشییع و تدفین شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بهترین برنامه‌ها در این حوزه به‌شمار می‌رود.

وی برنامه‌ریزی دقیق برای استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه به وظایف خود عمل کنند.

حسین‌میرزایی اطلاع‌رسانی کامل و مؤثر در خصوص برنامه‌های مرتبط با تشییع و تدفین شهدای گمنام را ضروری اعلام و تاکید کرد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های گروهی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدرسه‌ها و مراکز آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور مردم در میدان برای خنثی کردن فتنه دشمن در هشتم دی‌ماه ۱۳۸۸ افزود: این مهم نشان از پیشتازی مردم ولایت‌مدار این استان در مقابله با دشمنان دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: این شهدای گمنام در بخش بازُفت کوهرنگ، محله منظریه شهرکرد، شهر لردگان، پردنجان در شهرستان فارسان و شهرک صنعتی شهرکرد به خاک سپرده می‌شوند.

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری تاکید کرد: قبل از برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام باید مراحل واگذاری حداقل پنج هزار متر مربع برای خاک‌سپاری شهید انجام شود و شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق باید زیرساخت یادمان‌های این شهدا را تامین کنند.

وی با اشاره به ورود پنج شهید گمنام در ۲۹ آذرماه در چهارمحال و بختیاری و حضور آنان تا پنجم دی‌ماه امسال در مرکز استان افزود: این شهداء سپس تحویل شهرستان‌ها و مراسم شب وداع با شهداء در شب شهادت حضرت زهرا (س) برگزار سپس ۶ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور خاک‌سپاری می‌شوند.

ذوالفقاری تصریح کرد: همچنین به همین مناسبت پویش "خوش آمدی قهرمان" در چهارمحال و بختیاری به‌منظور ارسال تصویر، خاطره و دلنوشته اجرا می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به‌مناسبت ۹ دی‌ماه امسال برنامه شاخص هفته بصیرت در شهرکرد اجرا می‌شود.

موسی انصاری ۹ دی‌ماه را یادآور حرکت عظیم مردمی در سال ۱۳۸۸ اعلام و تاکید کرد: فتنه آن سال به بهانه تقلب در انتخابات آغاز شد اما مردم با حرکت خود این فتنه را خنثی کردند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری نشست‌های تبیینی را برای زیرمجموعه خود در دستور کار قرار دهند و پاسخ‌گوی انتقادهای کارکنان باشند.

انصاری به آغاز برنامه‌های هفته بصیرت در چهارمحال و بختیاری از دوم دی‌ماه اشاره و تصریح کرد: هر کدام از دستگاه اجرایی باید پنج برنامه شاخص برای اجرا در هفته بصیرت امسال اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha