۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84975390
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پیکر مطهر پنج شهید گمنام وارد چهارمحال و بختیاری شد

شهرکرد- ایرنا- پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد در میان استقبال جمعی از مردم و مسوولان وارد چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌‍فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پیکرهای شهدای گمنام که همزمان با ایام فاطمیه وارد استان شده‌اند عطر شهادت را در فضای استان منتشر کرده‌اند، گفت: این شهدا به حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) اقتدا کردند و برای دفاع از نظام و میهن به جبهه و جنگ با دشمن رفتند و در مظلومیت و گمنامی به شهادت رسیدند و اکنون پیکر این شهدا بعد از چهار دهه برای تشییع بین مردم آورده شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در آیین استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه شهرکرد افزود: با حضور پیکر شهدا به خصوص شهدای گمنام، دلها متحول و یک انقلاب در جامعه ایجاد می‌شود و امید است فتنه‌ها خنثی شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور شهدا به جامعه و مردم ثبات قدم می‌بخشد، گفت: شهدا پیام‌رسان فداکاری، ایثار و ایستادگی هستند که با نثار جان خود برابر همه فتنه‌، دسیسه و جنگ دشمنان نظام از جمله شرق و غرب ایستادند و کوتاه نیامدند و ما هم باید با الگوگیری از این شهدا در برابر دسیسه و فتنه دشمن ایستادگی کنیم و با اقتدار اجازه ندهیم که دشمن به نظام و کشور ضربه بزند.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: دشمن امروز به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است و ما باید محکم و مقاوم در برابر دشمن ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که دشمن نقشه خود را برای ضربه زدن به نظام محقق کند.

وی گفت: باید با الگوگیری از پیام شهدا اجازه ندهیم که دشمن ،ذهن و افکارمان را سست کند و ناامیدی در جامعه گسترش دهد ،باید در برابر دشمن ایستادگی داشته باشیم .

نکونام با اشاره به شهادت رسیدن شهید ستواندوم محمد گودرزی و همرزمانش در دفاع از مرزهای کشور در روز گذشته گفت: خانواده این شهید بزرگوار و عزیز یک خانواده مقاوم و ایستا هستند و با یک زبان رسا بیان می‌کنند که همه جان ما فدای اسلام و قرآن و رهبری است و به شهادت فرزندشان افتخار می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز بعد از ۴۰ سال با شما شهدا عهد می بندیم که ادامه دهنده راه شما خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد دشمن به فتنه و شیطنت خود ادامه دهد.

شهدای گمنام در ۵ نقطه استان تشییع می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت:پیکر مطهر ۲ شهید در شهرکرد در شهرک مسکونی منظریه شهرکرد و قطب صنعتی شهرکرد، سه شهید نیز در شهرستان‌های کوهرنگ منطقه بازفت، پردنجان شهرستان فارسان و ریگ شهرستان لردگان خاکسپاری می‌شوند.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) یک شهید در شهرکرد و همچنین سه شهید در شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و لردگان تشییع و خاکسپاری می‌شوند و یک شهید دیگر نیز در شهرکرد همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی روز ۱۳ دی‌ماه تشییع خواهد شد.

وی افزود: در ایام حضور شهدا در سطح استان برنامه‌های مختلف از جمله نواختن زنگ لاله‌های سرخ در مدارس با حضور پیکر مطهر شهدا، آیین وداع با شهیدان، شام غریبان حضرت زهرا(س) و شهدای گمنام، ویژه برنامه سردار دلها در طول هفته مقاومت و بصیرت برگزار می‌شود.

وی به راه‌اندازی پویش "خوش آمدی قهرمان" در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این پویش برای استقبال مجازی از آیین های تشییع شهدا فعال شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۲۹ شهید گمنام در خاک چهارمحال و بختیاری آرمیدند که یکی از شهدای شهرستان اردل شناسایی و ۴۳ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha