مردم چهارمحال و بختیاری از ١٨ آذرماه میزبان شهدای گمنام هستند

شهرکرد-ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از برگزاری آیین استقبال ورود هشت شهید گمنام در ۱۸ آذرماه خبر داد.

محسن حسین‌میرزایی در روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ایام فاطمیه مردم شهیدپرور استان میزبان هشت شهید خوش نام خواهند بود، اظهار داشت: شهدای عزیز روز شنبه ١٨ آذرماه با استقبال مردم وارد استان می‌شوند و با حضورشان فضای چهارمحال و بختیاری معطر به رایحه ملکوت می‌شود.

حسین‌میرزایی ضمن بیان اینکه مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا روز یکشنبه ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور گسترده مردم شهیدپرور استان در شهرکرد برگزار می‌شود، گفت: از عموم مردم دعوت می‌شود تا در سالروز شهادت بانو فاطمه زهرا (س) در این مراسم پرشور شرکت کنند.

مردم چهارمحال و بختیاری از ١٨ آذرماه میزبان شهدای گمنام هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده برای استقبال از شهدا، در ادامه تصریح کرد: از زمان ورود شهدا گرانقدر به استان تا تدفین پیکر مطهر این عزیزان، برنامه‌های متعدد مذهبی با حضور شهدای عزیز در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود و بعد از تشییع شهدا در شهرکرد، پیکر مطهر آنان برای تشییع و تدفین به شهرها و روستاهای ؛ ارمند - صمصامی - دوپلان - دورک قنبری - هارونی - یانچشمه - قلعه مدرسه و مالخلیفه منتقل می‌شود.

حسین‌میرزایی افزود: امروز با توجه به جنگ ترکیبی دشمن می‌طلبد تا نسل جدید با آرمان‌ها و گفتمان فاخر شهدا و فرهنگ غنی و بی‌بدیل ایثار و شهادت آشنا شوند چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات موجود و رسیدن به قله پیشرفت و تعالی بسط و توسعه و گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۲۱ شهید گمنام در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری خاکسپاری شده و ۴۳ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده که یکی از شهدای شهرستان اردل شناسایی شده است.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha