۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84971659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه ورزش همگانی از اولویت‌های ورزشی استان زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های این اداره کل، توسعه ورزش همگانی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز جمعه در اختتامیه مسابقات بیماران هموفیلی کشور در استان زنجان، افزود: بسیاری از افراد برای درمان بیماری خود به مراکز درمانی مراجعه می کنند درحالیکه توسعه ورزش همگانی سهم بسزایی در اقدامات پیشگیرانه از بیماری دارد.

این مسوول با بیان اینکه فضای لازم برای شکوفایی استعدادهای ورزشی به ویژه بیماران خاص در استان فراهم شده است، افزود: فدراسیون بیمار خاص با هدف حضور بیماران و بروز استعدادها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ورزشکاران در مدت تعیین شده به رقابت می پردازند و در کنار هم حضور می یابند، اضافه کرد: برگزاری مسابقات، بهانه ای برای در کنار هم بودن است.

بازرگان افزود: ظرفیت بالایی در این رشته داریم و این اداره کل آمادگی دارد در صورت نیاز با رشته های دیگر نیز همراهی کند.

این مسوول با بیان اینکه همجواری با استان های دیگر موجب شده میزبانی مسابقات ورزشی متعددی را پذیرا باشیم، ادامه داد: این استان در حوزه درمان و سلامت اقداماتی انجام داده که در کشور بی نظیر بوده و نمونه عینی آن انجمن خیریه بیماران سرطانی "مهرانه" و همچنین انجمن کلیوی استان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان، انجمن های خیریه دیگری را نیز در خود جای داده که خدمات را به صورت رایگان ارائه می کنند، گفت: این اداره کل تلاش دارد در این فضا پیشقدم شده و در امر تندرستی و سلامتی به عنوان متولی ورزشی اقدام کند و خیران را به این سمت هدایت نماید.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان نیز با بیان اینکه ورزش راهی برای تامین سلامتی عموم و پیشگیری از پیشرفت بیماری است، ادامه داد: هدف ورزش تنها قهرمانی نیست و برگزاری این مسابقات فرصتی برای جمع شدن سایر ورزشکاران از سایر استانها در کنار یکدیگر است.

محمد رضا طهماسبی با بیان اینکه هیات ورزش بیماران خاص استان ۳۰۰ ورزشکار حرفه ای در رشته های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: ۸۰ نفر از این ورزشکاران قهرمان ورزشی و ۱۷ نفر عضو تیم ملی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha