۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84975546
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خارج شدن اسناد و کتاب‌های خطی یزد + فیلم

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84975546
خارج شدن اسناد و کتاب‌های خطی یزد + فیلم

یزد- ایرنا- مدیر مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی یزد وضعیت ساختمان این مرکز را نامناسب ذکر کرد و گفت: در اثر این بی‌توجهی‌ها چه بسیار از کتب و اسناد نفیس خطی که از استان خارج شده و برخی دستگاه‌ها نسبت به امحای بایگانی‌های راکد خود بدون توجه به اهمیت آن اقدام کرده‌اند.

مسعود زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از عمده چالش‌های پیش روی این مرکز از زمان تاسیس تاکنون، وضعیت نامناسب و غیر استاندارد ساختمان مرکز، تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت مخازن ورودی اسناد و قفل شدن آن است.

وی ادامه داد: لازم است با توجه به نگهداری بیش از هشت میلیون برگ انواع سند مهم در این مجموعه در وضعیت حاضر در اسرع وقت درخصوص توسعه‌ ساختمان این سازمان تصمیم گیری شود.

این مسئول گفت: آرشیو ملی استان یزد آیینه تمام نمای فرهنگ و اصالت شهر جهانی یزد است که با وجود افتتاح این مجموعه از سال ۱۳۸۰ و اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، متاسفانه این سازمان همواره طی این سال‌ها مورد حمایت جدی استانی و ملی در طراز و جایگاه واقعی جهان شهر یزد برخوردار نبوده است.

به گفته زارع، با توجه به اهمیت مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان به عنوان محل ثبت و ضبط فرهنگ و تاریخ استان لازم است تا مشکلات این سازمان در حوزه ساختمان به سرعت حل شده و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشند.

وی اظهار کرد: این سازمان برای تحقق اهداف و ماموریت‌های مهم خود بیش از گذشته به اغعتبارات کافی نیاز دارد و باید مسئولان استان در این خصوص بیش از قبل توجه خاص به این مجموعه داشته باشند که امری حیاتی، ضروری و مورد تاکید است .

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha