همایش بین المللی ۲ سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت

بوشهر- ایرنا - چهارمین همایش بین‌المللی ۲ سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس روز چهارشنبه با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر علمی این همایش گفت: ۱۵۶ مقاله علمی از پژوهشگران داخلی و خارجی در دبیرخانه همایش پذیرش شد که در مدت ۲ روز در قالب سخنرانی و پوستر می‌شوند.

احمد آذری عنوان کرد: این دوره از همایش ۲ سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در چهار پنل تخصصی نفت (احیای چاه‌های کم بازده)، پتروشیمی (انرژی و متانول و زنجیره ارزش آن)، مسئولیت اجتماعی صنایع (انرژی و محیط زیست) و گاز (تامین پایدار خوراک پالایشگاه‌ها) برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت ملی گاز ایران حامی پنل تخصصی نفت، شرکت فجر جم حامی پنل گاز و پتروشیمی‌های زاگرس، مبین، نوری، پارس و کاویان، بانک سپه و شرکت‌های آرتین آزما و رایان انرژی حامی دیگر بخش‌های این همایش بین المللی هستند.

آذری گفت: نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در ۲ قسمت در حاشیه این همایش ۲ روزه، با حضور شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس، حامیان صنعتی کنفرانس و دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.

همایش بین المللی ۲ سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت

دانشگاه خلیج فارس در ارتباط با صنعت، رتبه پنجم کشور است

رئیس دانشگاه خلیج فارس در آیین افتتاحیه این همایش گفت: دانشگاه خلیج فارس در برقراری ارتباط با صنعت پیرامون خود موفق عمل کرده و در میان دانشگاه‌های جامع کشور رتبه پنجم را در این زمینه کسب کرده است.

دکتر محمد مدرسی توضیح داد: از حدود ۹۰۰ قرارداد دانشگاه‌های کشور با صنایع در یک سال گذشته، ۱۸۰ قرارداد مربوط به دانشگاه خلیج فارس است.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد این دانشگاه در یک عرصه به قطب تبدیل شود، همین حوزه مزیتی استان بوشهر یعنی نفت، گاز و پتروشیمی است و چهره‌های علمی شاخص این دانشگاه در این گروه‌های علمی بر توان این دانشگاه افزوده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: امروز فعالان عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ارتباط خوبی با این دانشگاه دارند و افق روشنی در ارتباط صنعت انرژی استان بوشهر با دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: این دانشگاه با بیش از ۲۵۵ عضو هیات علمی آماده ایفای نقش خود برای رفع گره هایی است که در جامعه پیرامونی آن وجود دارد.

۱۵۶ مقاله در همایش ۲ سالانه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس پذیرش شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha