دولت از نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس حمایت جدی می کند

همدان-ایرنا- معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت‌های زیادی در حوزه نشر دارد، بر حمایت دولت از انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سیدمحمدصادق هاشمی» روز چهارشنبه در دیدار با اعضای برگزارکننده همایش نهضت ترجمه گفت: بنیاد شهید همدان در حوزه نشر کتاب محدودیتی ندارد و در صورت تائید محتوا و شبکه توزیع، اقدامات لازم در حوزه نشر ترجمه انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با ناشران خارجی محقق شود،گفت: در پی تدوین قرارداد با سازمان ارتباطات ترجمه ۲۰۰ نسخه کتاب‌ توسط رایزنان فرهنگی این مجموعه به چهار زبان عربی، انگلیسی، اردو و روسی در دستور کار قرار دارد و این کار برای ما یک شروع است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: ارتباط گرفتن با ناشران خارجی متعهد به انقلاب و یارانه‌ در نظر گرفتن برای آنها که تا بعد از فروش کتاب‌ها در کشورشان یارانه را پس بدهند، در دستور کار قرار دارد.

هاشمی ادامه داد: در حوزه ترجمه، نگاه ما این است که کتاب را توسط مترجم زبان اصلی ترجمه کنیم و در کشورهایی که شبکه توزیع نداریم به فروش برسانیم.

وی افزود: ترجمه آثار به نویسندگانی که متقاضی آثار نشر شاهد و سایر آثار حوزه ایثار و شهادت هستند سپرده شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در معاونت فرهنگی بنیاد شهید به صورت جدی اتفاق افتاده، نشر کتاب و آثار شهدا بوده است.

هاشمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش صد برابری تولیدات در ادبیات پایداری عنوان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری، هرگز غلو و اغراق وجود ندارد و هنگامی که از صدبرابر شدن تولیدات سخن به میان می‌آورند واقعا نیاز جامعه را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی کردن خواسته مقام معظم رهبری ادامه داد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در بنیاد شهید، تحقق خواسته‌های رهبری در این حوزه است که به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور «حمید حسام»، نویسنده کتاب در حوزه دفاع مقدس را نیرویی توانمند و شناخته شده در کل کشور معرفی کرد و گفت: از ظرفیت نویسندگان باید در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha