استاندار خراسان شمالی: دستگاه‌ها در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مشارکت کنند

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها در شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل این استان مشارکت جدی داشته باشند تا هیچ کودک و نوجوانی از آموزش رسمی عقب نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری تمامی نهادها با آموزش وپرورش انجام شود و در این طرح از مشارکت سازمان ها، اقشار مختلف جامعه و به ویژه خیران باید بهره گرفت.

وی افزود: دانش آموزان رده سنی ۱۰ ساال به بالا که شناسایی می شوند باید علاوه بر سوادآموزی مسایل آموزش پرورشی و تربیتی را نیز باید فرا گیرند.

استاندار خراسان شمالی بر ارتقای سلامت دانش آموزان نیز تاکید کرد و افزود: مشکلات جسمی دانش آموزان از اهمیت برخوردار است اما مسایل مربوط به سلامت روان دارای اهمیت مضاعفی است که متولیان باید آن را مد نظر داشته باشند.

حسین نژاد اظهار کرد: آموزش و پرورش در اجرای طرح سلامت تنها اکتفا به معاینه اولیه و پر کردن فرم ها نکند و به طور جدی به این حوزه پرداخته و مشکلات دانش آموزان در حوزه سلامت جسم و روان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی بیان کرد: کرونا موجب شد تا آموزش مجازی در اولویت قرار گیرد از طرفیموضوع پرورش به حاشیه رفت و باید برای ارتقای سطح پرورشی دانش آموزان برنامه ریزی کرد.

شناسایی هزار و ۳۶۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: تلاش می شود تا تمامی کودکان دارای شرایط ۶ سال به بالا جذب مدارس شوند.

عصمت بدخشان افزود: دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید "محمودوند" شناسایی می شوند که امسال هزار و ۳۶۹ دانش آموز پایش شدند.

وی بیان کرد: مستندات تمامی این دانش آموزان را باید در سامانه بارگذاری کنیم تا تکلیف بحث آموزش آنان مشخص شود که در این راستا بعضا دچار مشکلاتی هستیم، چرا که مستندات آنان کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: کودکان استثنایی، بیماران سخت علاج، فقر مالی، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ازدواج زودهنگام، کوچ‌نشینی و مهاجرت از مهمترین دلایل بازماندن از تحصیل دانش آموزان خراسان شمالی است.

بدخشان یادآور شد: شرایط ویژه ۲ سال اخیر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات آموزش مجازی برای برخی از دانش‌آموزان نیز به بازماندگی از تحصیل برای برخی کودکان دامن زد.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت عدالت آموزشی و پوشش کامل تحصیلی برای تمام کودکان در هر نقطه، این مهم در شورای راهبری انسداد مبادی بی‌سوادی استان مورد تاکید ویژه قرار دارد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha