امام جمعه شاهرود: فتنه‌گران با شعار به‌ظاهر حق‌طلبانه به دنبال باطل بودند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: فتنه‌گران در حوادث اخیر با شعارهای به‌ظاهر حق‌طلبانه مانند حقوق بشر و دموکراسی به دنبال باطل بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، به فتنه‌گری‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: فتنه‌گران به بهانه شعار حق به مانند حقوق بشر، دموکراسی، زن و آزادی، به دنبال اهداف باطل خود هستند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه دشمنان در این فتنه‌ها به دنبال دوقطبی‌سازی هستند، ادامه داد: پس از اینکه مدافعان امنیت چوب خوردند، ناسزا شنیدند و شهید شدند، اما برخورد خشن و تندی که خواست دشمن بود، شکل نگرفت؛ آنها با این روش قصد داشتند جو کشور را بر هم زنند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) نخستین کسی بود که در عصر پس از وفات پیامبر(ص) جهاد تبیین را به شیوه‌های مختلف در دستور کار قرار داد و در این راه به شهادت رسید.

امام جمعه شاهرود: فتنه‌گران با شعار به‌ظاهر حق‌طلبانه به دنبال باطل بودند

حجت الاسلام امینی اظهار داشت: اگر مسوولان در راستای اجرای قانون کوتاهی کنند برخی افراد ممکن است خودسرانه کاری دشمن‌پسند انجام دهند که در این صورت هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل می‌شود.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: عادی انگاری برخی منکرات و تأخیر در برخورد با آن‌ها در آینده، هزینه‌های بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تعلل، سهل انگاری و مصلحت‌اندیشی در راستای اجرای برخی قانون از سوی مسوولان جایز نیست.

امام جمعه شاهرود به روایتی از امام باقر(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: دوران جاهلیت ثانی بعد از ارتحال پیامبر(ص) آغاز شد و همه عظمت کار حضرت زهرا (س) مبارزه با جاهلیت این دوران بود و به همین جهت ایشان در نزد خدا و اولیاء محبوب است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه روز شهادت حضرت فاطمه (س) شاهرود میزبان سه شهید خوشنام است، افزود: تشییع این عزیزان با هماهنگی هیأت‌های مذهبی و حضور باشکوه مردم در شاهرود انجام می‌شود.

۲۶ آذر روز حمل و نقل، پنج دیماه سالروز تأسیسات حفاظت هوایی و همچنین هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، از دیگر موارد مطروحه توسط خطیب جمعه شاهرود بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha