امام جمعه موقت شاهرود: مبارزه با طاغوت از ویژگی‌های مهم جامعه انقلابی است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مبارزه با طاغوت از ویژگی‌های مهم جامعه انقلابی است، گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی پرچم‌دار مبارزه با طاغوت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: جامعه انقلابی و تحولات سیاسی و اجتماعی آن برپایه ارزش‌های والای اسلامی و محور تحرکات و تحولات آن برخاسته از اصول مسلم اسلامی است.

وی با بیان اینکه جامعه انقلابی باید همواره در مقابل طاغوت صف آرایی داشته و اهل مبارزه باشد، ابراز کرد: طاغوت به هرچیزی که از حد شرعی و عقلانی تجاوز کند، گفته می‌شود و مبارزه با آن از اصول جامعه انقلابی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام عبداللهیان ملاک انقلابی بودن را عاقلانه عمل کردن خواند و اظهار کرد: هر کسی که مرزهای شریعت و عقل را پشت سر گذارد به طاغوت تبدیل می‌شود، درجه‌های این طاغوت ریز و درشت، فردی یا اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی است.

امام جمعه موقت شاهرود: مبارزه با طاغوت از ویژگی‌های مهم جامعه انقلابی است

امام جمعه موقت شاهرود به آیات دیگری از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: پیش نیاز ایمان به خدا کفر به طاغوت است و تا کسی طاغوت را نقد نکند زمینه ایمان به خدا در او فراهم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سرفصل رسالت انبیاء ترویج عبودیت خدا و دوری از طاغوت است، تصریح کرد: کفر به طاغوت بر ایمان به خدا مقدم است.

حجت الاسلام عبداللهیان با اشاره به آیه دیگری از قرآن مبنی بر اینکه نباید در اختلافات طاغوت را داور قرار داد، ابراز کرد: در گستره کشورهای اسلامی و هم در صحنه بین‌المللی در صورت بروز اختلاف نباید طاغوت را برای برطرف کردن آن داور قرار داد.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه باید با مبارزه، فتنه‌ها را کنار زد تا حاکمیت دین خدا در دنیا تحقق یابد، ادامه داد: حفظ استقلال جامعه اسلامی باید یکی دیگر از اولویت‌های مردم انقلابی باشد تا دشمن نتواند در بدنه نظام و جامعه اسلامی نفوذ پیدا کند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم خط و مشی زندگی در دنیا را برای ما ترسیم کرده است، افزود: با دشمن رابطه مخفیانه برقرار نکنید و او را سرپرست و محبوب خود قرار ندهید.

حجت الاسلام عبداللهیان به سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی پرچم‌دار مبارزه با طاغوت در عرصه بین‌المللی بود و هرجایی که طاغوت برای دین و حاکمیت مشکل ایجاد می‌کرد با تمام توان روبروی آن می‌ایستاد و برای او حد و مرز جغرافیایی مهم نبود.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه کشور ما پرچم‌داران دیگری در عرصه‌های مختلف دارد، اظهار کرد: آیت الله مرتضی مطهری و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از دیگر پرچم داران انقلاب در عرصه‌های فکری و فرهنگی هستند که زحمت‌های بسیاری برای تحقق اهداف این انقلاب کشیده‌اند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص رفتار و کرامت‌های آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: ایشان عصاره فضلای حوزه علمیه در فقه، اصول، کلام، تاریخ، اخلاق، اجتماعی و سیاست بودند.

حجت الاسلام عبداللهیان به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و افزود: رفتار این بانوی اسلام می‌تواند الگوی به تمام معنا برای زنان امروزی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha