حدود ۱۱ میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان راهداری خراسان شمالی هزینه شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امسال ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی ناوگان راهداری این استان هزینه شد.

محمد مشتری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از ناوگان راهداری استان فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، فرسوده و مستهلک بودن این ناوگان سبب شده تا هرساله اعتبار زیادی برای تعمیرات اساسی هزینه شود.

وی گفت: در طرح زمستانه و برای خدمات رسانی بهتر به کاربران جاده نیاز است تا ناوگان مختلف به ماشین آلات راهداری افزوده شود این ناوگان مورد نیاز شامل خودرو نمک پاش، بیل برفروب و دیگر ماشین آلات سنگین است.

مشتری خاطرنشان کرد: در طرح زمستانه راهداری امسال بیش از ۲۴۰ دستگاه ناوگان شامل ۴۶ دستگاه ماشین آلات سبک، ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین به کار گرفته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۵ راهدارخانه شامل ۱۷ راهدارخانه ثابت و هشت راهدارخانه فصلی در این استان برای خدمات رسانی در طرح زمستانه آمادگی دارند.

وی افزود: ۱۵ هزار تن مخلوط شن و نمک برای استفاده در طرح زمستانه استان ذخیره سازی شد که در صورت نیاز قابل افزایش است و این میزان شن و نمک برای بازگشایی محورهای برف‌گیر استان ذخیره سازی شده است.

مشتری گفت: در برف روبی و خدمات رسانی در طرح زمستانه، اولویت با راه های اصلی و شریانی است ما تلاش داریم تا به محورهای فرعی هم خدمات مناسب انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و بارندگی‌ها، تمهیدات لازم برای راهداری زمستان اندیشیده و ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری بازسازی شده است.

رزمایش ترافیکی زمستانه پلیس و دستگاه‌های خدمات‌رسان خراسان‌شمالی با هدف تامین امنیت و سلامت شهروندان و مسافران از ۲۳ آذرماه جاری در جاده‌های این استان آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه جاری ادامه دارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا راهداران ۲۱ گردنه استان به طول ۶۷۱ کیلومتر را به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha