پلیس راه همدان: جاده‌های استان لغزنده و مه‌آلود است

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: بارش برف و مه آلودگی باعث لغزندگی مسیرهای برون شهری این استان شده است.

سرهنگ علی فکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک در گردنه اسدآباد، محور ملایر حدفاصل زاغه - گنبد، گردنه همه کسی و آزاد راه همدان - ساوه از بامداد امروز شاهد مه گرفتگی هستیم.

وی اضافه کرد: مه گرفتگی در برخی از مسیرها رقیق و مقطعی و برخی نقاط شدید بوده به گونه ای که وسعت دید رانندگان را به کمتر از ۵۰ متر رسانده است.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: با توجه به مه گرفتگی و محدودیت دید انتظار می رود رانندگان با سرعت مطمئنه تردد کرده و از توقف در سطح جاده در صورت بروز سانحه خودداری کنند.

سرهنگ فکری با بیان اینکه رانندگان هنگام مه گرفتگی باید چراغ های فلاشر را روشن و با نور پایین تردد کنند ادامه داد: هر گونه عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد به طور حتم بروز حادثه ناگوار و جبران ناپذیر را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: طرح زمستانی پلیس راه همدان با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران، اورژانس، راهداری، هلال احمر و شهرداری از ۲۳ آذرماه آغاز شده است.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: با وجود اینکه هم اینک برای تردد از جاده های این استان نیازی به بستن زنجیر چرخ نیست اما با آغاز طرح زمستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

سرهنگ فکری اضافه کرد: رانندگان پیش از حرکت باید وضعیت جوی را جویا شوند و پس از بررسی وضعیت فنی خودرو، سالم بودن چراغ ها، برف پاک کن، شیشه شور و سالم بودن لاستیک ها تردد کنند.

ریزش برف از عصر پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و همه مناطق استان را سفید پوش کرد همچنین تداوم ریزش برف و برودت هوا موجب تعطیلی مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری و آموزش از راه دور شد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha