۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84979486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح اعطای اقامت ویژه به فعالان اقتصادی خارجی در البرز  به اجرا درآمد 

کرج - ایرنا - مدیر کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز از اجرای طرح اعطای اقامت ویژه به فعالان و نخبگان اتباع خارجی در این استان خبر داد.

دهقان شیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح باهدف اشتغالزایی بیشتر در سطح استان البرز و ایجاد فرصت های شغلی برابر مورد توجه قرار گرفته است .

وی، رفع موانع تحصیلی دانش اموزان اتباع خارجی، افزایش سرانه ورزشی و امکان استفاده از اماکن ورزشی توسط اتباع خارجی را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی اداره کل اتباع و امورمهاجرین خارجی استانداری البرز در این زمینه برشمرد.

شیری یادآورشد: شناسایی اقشار آسیب پذیر، بانوان بی سرپرست اتباع، ارایه آموزش های لازم با هدف توانمندسازی اتباع از اقدامات فرهنگی برای خدمات دهی به اتباع خارجی است.
مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز تاکید کرد: همچنین رفع موانع تحصیلی برای دانشجویان اتباع، تقویت زیر ساخت ها و احداث مدارس و خانه های بهداشت و درمان برای ارایه خدمات به اتباع خارجی ساکن در استان نیز مد نظر قرار گرفته است.
وی افزود: شناسایی و ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی از طریق حمایت های معیشتی ،حرفه آموزی و توانمندسازی خانوادهای کودکان کار،با هدف زمینه سازی ادامه تحصیل کودکان کار، رفع موانع برگزاری مراسم دینی و مذهبی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتحاد و همبستگی میان اهل سنت و اهل تشیع را از دیگر اقدامات موثر در این زمینه به شمار می رود.
این مسوول گفت: دراولین نشست کارگروه اجرایی فرهنگی اتباع خارج استان البرز تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی برای مهاجرین خارجی استان البرز و شناسایی ظرفیت های دولتی و غیر دولتی برای گسترش اقدامات فرهنگی و اجتماعی با هدف ترغیب و تسهیل بازگشت جامعه مهاجرین خارجی به منظور کمک به آبادانی و پیشرفت کشور افغانستان مورد تاکید قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha