۶ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84980943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ هزار تن سیب در مهاباد ذخیره سازی شد

۶ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 84980943
۶۰ هزار تن سیب در مهاباد ذخیره سازی شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۳۰ هزار تُن سیب تولید شده این شهرستان وارد بازار مصرف داخلی و ۶۰ هزار تن نیز در سردخانه ها ذخیره سازی شده است.

رحمان پیره باب روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در مجموع ۹۰ هزار تن سیب در باغات این شهرستان تولید شد که ۳۰ هزار تن آن در آذربایجان غربی و دیگر استان‌ها مصرف شده است.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر سیب ذخیره سردخانه‌ای، امسال ۳۴ هزار تن سیب زیر درختی و صنعتی نیز از باغات شهرستان برداشت شده که به واحدهای صنایع تبدیلی ارسال شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی اضافه کرد: امسال تولید سیب شهرستان بیش از ۵۰ هزار تن به دلیل سال آوری نسبت به سال گذشته کمتر بود.

پیره باب یادآور شد: هم اکنون در این شهرستان ۲۵ واحد سرخانه با ظرفیت نگهداری ۱۲۵ هزار تن، فعال و آماده دریافت محصول باغداران هستند.

وی گفت: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع «رد» و «گلدن» و سایر ارقام خارجی است بخاطر کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل، یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهرستان مهاباد ۶ هزار و ۷۲۰ هکتار باغ سیب بارور و یک هزار ۲۲۱ هکتار باغ سیب غیرباور دارد، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۴۵ هزار تُن سیب از باغات برداشت و بخش عمده آن تحویل واحدهای سردخانه‌ای شده بود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی است.

باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده‌اند، از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته‌ و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha